Hoe noem je eigenlijk een mannelijke kassière? Dus iemand die achter de kassa zit bij de supermarkt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
25.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon kassamedewerker

Het beste antwoord

Een kassamedewerker, in ieder geval geen kassier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat is een kassier.

Toegevoegd na 2 minuten:
Overigens is de betekenis niet helemaal hetzelfde. Een kassier heeft meer verantwoordelijkheden, en beheert daadwerkelijk de kas.

Het onderscheid is eigenlijk vergelijkbaar met het onderscheid tussen 'secretaresse' en 'secretaris': ook van oorsprong gewoon de vrouwelijke en mannelijke naam voor hetzelfde beroep, maar de mannelijke versie is nu een geheel andere functie dan de vrouwelijke, met veel meer verantwoordelijkheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus geen kassier......Waarom krijg jij dan meteen 3 duimpjes voor je (foute) antwoord????
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat het een goed antwoord is, plús wat extra achtergrond. 'Kassier' is gewoon de correcte Nederlandse versie van het woord.
LeonardN
5 jaar geleden
-Min
https://onzetaal.nl/taaladvies/caissiere-of-kassiere/ Naast kassière lijkt kassier mogelijk, maar een kassier is iemand die een kas beheert en dat omvat meer dan het afrekenen met klanten.
De kassier...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kassier - man
kassierster - vrouw

Frans
caissier
caissière

Italiaans
cassiera
cassiere

Spaans
cajera
cajero

Duits
Kassierer
Kassiererin

Zweeds
kassör
kassörska
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nederlands:
Kassière
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.woxikon.nl/engels/cashier.php
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.vandale.nl/vandale/zoekService.do?selectedDictionary=nn&selectedDictionaryName=Nederlands&searchQuery=kassi%C3%A8re
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het al weet waarom vraag je dan? maar goed. Je moet dan even nakijken of van dale of woxikon goede omschrijving geven. Het is ook niet bewezen of van dale de beste is
Als je mag zeggen, dat je een vrouwelijke tandarts hebt, waarom zou je dan niet mogen zeggen dat je bij een mannelijke kassière hebt afgerekend.
Zit hier niet nog een discriminatoir addertje onder het gras?