Waar kan ik adressen of een organisatie vinden waardoor ik spullen waar ik niks meer mee kan aan arme gezinnen in Nederland kan geven?

Heb allemaal leuke dingen van vroeger zoals kleurplaatboeken en stiften. Verkopen is geen optie en weggooien vind ik zonde, dus ik wil het graag naar gezinnen sturen (of brengen) die ik er blij mee kan maken.

Ik zoek gezinnen in Nederland (omdat er hier ook genoeg mensen in armoe leven) en gezinnen die wel echt hun best doen om uit de problemen te raken (en dus echt een steuntje in de rug verdienen). Daarom zoek ik adressen of een organisatie die me kan helpen deze spullen naar dit soort gezinnen te brengen.

Hoor het graag!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

je zou informatie kunnen inwinnen bij de voedselbank daar zitten veel gezinnen die je er blij mee kunt maken dan komt het ook bij de juiste mensen terecht
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Adressen zullen ze idd niet geven, maar bij voedselbanken kan je het wel brengen. Klanten vd voedselbank kunnen vaak ook kleding of speelgoed uitzoeken. Maar ook gebruiken ze het om als verjaardags cadeautjes te geven aan kinderen of om voor een gezin een zak van Sinterklaas te vullen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+

Andere antwoorden (5)

De kringloopwinkel bestaat al een hele tijd.
Deze is meer ingericht op boeken en stiften dan de voedselbank.
12 jaar geleden
misschien is er een asielzoekerscentrum in de buurt, die kinderen willen ook spelen
12 jaar geleden
Vraag eens rond in je omgeving. Er is meer stille armoede dan je kunt bedenken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Breng het anders naar het leger des heils... Hun bieden onderdak aan mensen en ook met kinderen dan kunne de kinderen er tijdens het verblijf toch fijn mee spelen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het klinkt wel heel aardig, wat jij wilt, maar eerlijk gezegd niet erg reeel.

1] Zo veel gezinnen zijn er niet in Nederland, waar geen kleurplaten en stiften gekocht kunnen worden. Die kosten bijna niks en tweedehands al helemaal niet.

2] Je vind een kringloopwinkel al niet goed genoeg.
Daar zijn veel soorten van.
Er zijn er die commercieel zijn en er zijn er waar de opbrengt enkel en alleen naar een goed doel gaat,
zoals de Emmaus.
Ik breng daar alle overbodige spullen. Kan me niet schelen wie het koopt. De opbrengst is voor het goede doel.
http://emmaus.nl/

3] Jij wilt het het liefst zelf gaan brengen om te zien hoe die arme kindertjes blij zijn met jouw spullen.
Als je iets weg geeft, doe dat dan vanuit je hart
en niet om er dankbaarheid voor terug te verwachten, te zien.

4] Daar zitten die arme gezinnen heus niet op te wachten. Die lopen niet te koop met armoede en willen geen aalmoezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
En wat is er mis met laten zien dat je graag geeft? Dat hadden veel meer moeten doen!