De wereld zal nooit overvol zijn doordat mensen sterven maar hoe zit dat met begraafplaatsen?

Begraafplaatsen blijven altijd voor bijna iedere overledenen, maar word dat dan niet wel ovevol?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Amadea
5 jaar geleden
Die worden vaak na twintig of dertig jaar geruimd. Dan is er weer plek voor nieuwe kisten (van de volgende generatie).

Antwoorden (2)

Begraafplaatsen worden ook na een bepaalde tijd geruimd. Behalve die zijn afgekocht voor de eeuwigheid. Dat zijn er niet veel meer van wegen de enorme kosten. Joodse begraaf plaatsen mogen niet worden geruimd.
https://www.begraafplaats.nl/de-begraafplaats/artikel/ruimen-niemand-vindt-het-leuk/
Toegevoegd op 24 augustus 2018 02:00: bron, tekst
ronron1212
5 jaar geleden
In de praktijk raken begraafplaatsen nooit overvol.

Op het moment dat iemand begraven wordt, moeten de nabestaanden grafrechten betalen, in de regel voor een periode van 20 jaar. (Iedere begraafplaats heeft een reglement.) Dat geld is bijv. bestemd voor het algemeen onderhoud van de begraafplaats.

Tegen de tijd dat die periode voorbij is, moet opnieuw betaald worden voor "verlenging", enz.

Niet iedereen doet dat (er zullen steeds nabestaanden moeten zijn die willen en kunnen betalen.
Het gebeurt ook dat de contactpersoon die de overeenkomst aanging niet meer bereikbaar is voor de begraafplaatsadministratie. Om ongewenste ruiming te voorkomen, wordt dit ook aangekondigd op een informatiebord op de begraafplaats, dan kan een contactpersoon alsnog contact opnemen met de begraafplaatsadministratie.)

Wordt er niet meer betaald, dan wordt het grafmonument op zeker moment door de begraafplaatsbeheerder verwijderd en kan het graf zelf opnieuw worden uitgegeven.
Computoon
5 jaar geleden
ronron1212
5 jaar geleden
Ruimen is niet alleen het grafmonument weg halen. Ruimen gebeurt niet met een graf maar met grote aantallen in een keer. De mogelijke botten worden dan opgegraven en in een massa graf gelegd.
Computoon
5 jaar geleden
Klopt. Maar het monument kan al eerder worden verwijderd. Overigens zou de rechthebbende het monument ook mee mogen nemen maar ik betwijfel of dat vaak gebeurt.