Welke Amber Alerts zijn er in Nederland geweest?

Ik zat over de Amber Alerts na te denken. En ik vroeg me af welke alerts er al geweest zijn. Ik kon het niet op internet vinden. Misschien weet een GV-gebruiker het.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Overzicht van AMBER Alerts sinds de start (11 november 2008)

1. 14-02-2009 -4-jarige Lorenzo uit Rotterdam
2. 27-05-2009 -7-jarige Katja Leendertz
3. 11-03-2010 - 12-jarige Millie Boele.
4. 22-09-2010 - 7-jarige Kaylee Geertsma
5. 27-01-2011 - 9-jarige David Bale uit Spijkenisse.
6. 01-07-2011 - 17-jarige Melanie van den Heerik uit Hardinxveld-Giessendam.
7. 29-07-2011 - 14-jarige Vera de Vries
8. 09-10-2011 - 10-jarige Jennefer van Oostende.
9. 16-10-2011 - zes maanden oude baby Serena.
10. 29-10-2011 - 1-jarige Michiel Monne
11. 10-12-2011 -De 4-jarige Roshayra
12. 01-02-2012 - 10-jarige Michael van Dijk uit Luttelgeest
13. 10-09-2012 - 16-jarige Sueda Bayar.
14. 10-10-2012 - 7-jarige Corline Snoek
15. 06-02-2013 - 13-jarige Anass Aouragh
16. 08-05-2013 - Broertjes Ruben (9) en Julian (7).
17. 15-06-2013 -De 4-jarige Jayden
18. 17-03-2014 - 12-jarige Pedro Ates uit Amsterdam-Osdorp
19. 26-04-2014 - moeder Hilal Cesin samen met haar 2-jarige dochter Ceylin en 4 maanden oude zoontje Hassan.

AMBER Alerts worden getoond via o.a. reclameschermen, snelwegborden, SMS-berichten, e-mails, de AMBER Alert website & duizenden andere websites, screensavers, de AMBER Alert Nederland iPhone App, Facebook, Twitter, TV, radio & andere media.

Dit AMBER Alert-systeem wordt landelijk ingezet als de politie vreest dat het leven van een vermist of ontvoerd kind direct gevaar loopt.

Voor veel andere urgente vermissingen van kinderen worden alleen delen van de AMBER-aanpak ingezet. Dit gebeurde tot nu toe 806 keert in Nederland (sinds 1 januari 2011), waarvan 56 keer dit jaar. Oproepen worden dan getoond op o.a. de AMBER Alert website, websitebanners, screensavers, de AMBER Alert Nederland iPhone App, Facebook, Twitter & andere media.

Toegevoegd na 1 minuut:
In bron 2 vind je meer informatie over elke AMBER-alert en de afwikkeling daarvan
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een aantal malen per jaar - gemiddeld 4 keer, maar het exacte aantal staat zelfs niet op de eigen Amber Alert site, dus ik denk dat men die gegevens (nog) niet openbaar heeft gemaakt.

Toegevoegd na 7 minuten:
Het staat er wel, ik had er overheen gelezen. Zie de statistieken in de 2e link, maar weet dat soms ook alleen delen van een Amber Alert worden ingezet. Het volledige systeem is sinds 2008 19 keer gebruikt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Op hun eigen site had ik ook gekeken, maar ik zocht naar een overzicht. Op welke datum werd welk Alert uitgegeven?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Op 11 november 2008 werd door minister Hirsch Ballin het startsein gegeven (volgens de FAQ op de website).
Dat zijn er een heleboel! Kijk eens op amberalertnederland.nl, daar zie je rechts op de homepagina een rij redelijk recente oproepen van vermiste personen. Kinderen die gevonden zijn, worden echter daar vanaf gehaald dus zie je ze niet allemaal. Als je het echt wilt weten, kun je misschien een mail sturen naar AmberAlert en om het in de toekomst bij te houden kun je je aanmelden zodat je bij elke AmberAlert een sms krijgt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Niet voor alle vermiste kinderen die op de site van Amber Alert staan, is ook een Amber Alert uitgegeven.