Hoe kan je bewijzen dat een handtekening van je zelf is?

Bijv. op mijn werk zet ik wel eens een handtekening maar hoezo moet dat ze kunnen toch zelf gewoon een krabbel zetten en zeggen dat ik dat heb gedaan (als ik er toestemming voor geef)

Antwoorden (1)

Aan de hand van eerder ondertekende documenten (arbeidscontracten, huurovereenkomsten e.d.) kun je bewijzen dat een handtekening van jou is. Of juist niet.

Als het serieus wordt: het Nationaal Forensisch Onderzoeksbureau (NFO) is gespecialiseerd in forensisch document- en schriftonderzoek. Het onderzoek, naar bijvoorbeeld de echtheid van handtekeningen of de authenticiteit van documenten, wordt door erkende schriftdeskundigen uitgevoerd conform de forensische normeringen. De door het NFO opgestelde deskundigenrapportage kan worden ingezet als bewijsmateriaal in civiele- of strafrechtelijke procedures.
SimonV