Horen bij 'given names' in het Engels ook je doopnamen?

Dit is bij het invullen van een formulier in het Engels. Is het alleen je voornaam of ook je doopnamen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
26.8K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
De doopnaam hoort er niet bij, als deze niet bij de burgerlijke stand bekend is.
http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/19415/gebruik-van-doopnaam/
LeonardN
5 jaar geleden
+Goeievraag. Ondanks de bronnen/links is het niet zo eenduidig als het zou kunnen zijn (vooral ook omdat wij een term als "middle name" niet kennen). Wat wellicht handig is om te vermelden is wat de overige naamopties zijn.
Staat er op het formulier
-"Surname(family name)"
-"Given names" of

"
-First/Given name
-Middle name(s)
-Surname/Family name
" Wat hoe dan ook van belang is, is dat idd de volledige naam zoals deze in paspoort staat op een ticket komt (als het formulier daarvoor bestemd is).
https://globalnews.ca/news/4158186/middle-names-missing-wow-air-tickets/

Antwoorden (2)

A given name (also known as a first name, forename or Christian name
Een given name is ook bekend als eerste naam, voornaam of doopnaam). Het is de naam zoals deze in het paspoort staat.
Instructies voor bijvoorbeeld een visumformulier:
1. Family Name (as in passport) - Achternaam (als je getrouwd bent alleen je geboortenaam.
2. Middle Name - Je overige voornamen (indien aanwezig), zoals in paspoort vermeld
NB. niet je eerste voornaam
3. First Name(s) (as in passport) - Je eerste voornaam, zoals in paspoort vermeld
Dit geldt altijd voor het invullen van officiële formulieren:
Given names, alleen de voornaam of voornamen zoals in het paspoort is/zijn vermeld.
In Nederland is de doopnaam de voornaam die een kind krijgt bij de doop. Deze naam kan afwijken van de naam die bij de burgerlijke stand wordt aangegeven en ook van de roepnaam.
Sommigen spreken van 'doopnaam' als ze de naam bij de burgerlijke stand bedoelen.
Given names zijn dus de namen zoals bij de burgerlijke stand bekend.
Toegevoegd op 12 augustus 2018 14:36: tekst
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
SimonV
5 jaar geleden
“Sommigen spreken van ‘doopnaam’, als ze de naam bij de burgerlijke stand bedoelen.” Inderdaad, niet juist.
Plus.
Het woord 'doopnaam' (net als roepnaam) is verwarrend, omdat het geen wettelijke term is. 'Given names' zijn je voornaam of voornamen (allemaal bij elkaar dus), zoals die in je paspoort en geboorteakte staan.
5 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
+Als de optie "Given names" wordt gegeven, is dat haast zeker een tegenhanger van "Given name en Middle name" (wat ook voor kan komen). Dan worden dat dus al je voornamen zoals in je paspoort.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Zie mijn antwoord: Zo staat het dus in mijn antwoord: Given names, alleen de voornaam of voornamen zoals in het paspoort is/zijn vermeld.