Wat is momenteel het gevaarlijkste land op aarde?

Volgens mij liggen de gevaarlijkste landen van onze planeet in het Midden-Oosten en Afrika, maar welke van hen mag zich gevaarlijkste land op aarde noemen? Is dat Syrië, Irak, Afghanistan of misschien Somalië of Eritrea?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
gvrox
5 jaar geleden
Hoe meet je gevaarlijkheid op een eenduidige manier zodat je landen met elkaar kunt vergelijken ?
Z512099
5 jaar geleden
Je vergeet Venezuela: https://www.crimesite.nl/gevaarlijkste-landen-latijns-amerika/

Het beste antwoord

IJsland draagt voor ongeveer het tiende jaar op rij de titel van meest veilige land ter wereld, terwijl Syrië de meest gevaarlijke staat op aarde blijft.
Anno 2018 zijn meer dan 400.000 mensen door het conflict gestorven in het land en ongeveer 11 miljoen Syriërs, de helft van de vooroorlogse bevolking, heeft noodgedwongen hun huis moeten verlaten.
Toegevoegd op 07 augustus 2018 13:49: tekst
fremar