Waarom blijven scholen mavo aanbieden terwijl mavo niet meer bestaat?

Mavo is VMBO geworden. Toch bieden sommige scholen mavo aan. Die leerlingen krijgen ook geen mavo diploma maar een vmbo diploma.
Wat is de reden? Puur omdat ouders vmbo te min vinden klinken? Of is er een andere reden voor?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.7K
Erna55
5 jaar geleden
Het vmbo kent 4 verschillende niveau's : Basis, kader, gl en tl.
TL komt overeen met de vroegere mavo
Scholen die alleen tl aanbieden, niemen zich ook mavo.

Antwoorden (1)

Om het onderscheid te maken en idd de negatieve connotatie.

Sinds 1999 is de mavo opgegaan in het voorbereidend middelbaar beroepsonderwijs (vmbo), waarbij het onderwijs wordt aangeboden als de theoretische leerweg. Een recente ontwikkeling is dat de naam vmbo bij sommige scholengemeenschappen weer wordt veranderd in mavo, om het te onderscheiden van het 'gewone' vmbo, dat vaak geen positief imago heeft.
Scholen die zelfstandig bleven en die uitsluitend middelbaar algemeen voortgezet onderwijs verzorgen, worden aangeduid met categoriale mavo, maar zijn officieel gewoon vmbo's waar enkel de theoretische leerweg wordt aangeboden.
Toegevoegd op 17 juli 2018 16:23: bron
5 jaar geleden
Antoni
5 jaar geleden
Is je bron de Wikipedia-pagina https://nl.wikipedia.org/wiki/Middelbaar_algemeen_voortgezet_onderwijs ?
LeonardN
5 jaar geleden
Vergeten toe te voegen. Aangepast.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord