Groenlander of (minder gangbaar) Kalaallit
https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_inwonersnamen#G

Nee, eskimo is een scheldwoord dat betekent 'eter van rauw vlees'. 88% van de Groenlanders noemt zich zelf inuït ('echte mensen') en zijn veelal van gemengd inuït-Deense afkomst.

De rest van de inwoners zijn veelal Europeanen, met name natuurlijk veel Denen (ca. 8.000). 36% van de bevolking is jonger dan 25 jaar.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
SimonV
5 jaar geleden
+ Duidelijk antwoord.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
5 jaar geleden
"Eskimo" wordt als scheldwoord opgevat ! (Door de inuït)
Het is geen scheldwoord van zichzelf ! Dat is een belangrijk verschil.
ItisILeClerc
5 jaar geleden
Eskimo is helemaal geen scheldwoord.
Slechts deugmensen roepen dat.