Ben je verplicht een reparatieprocedure in te gaan bij een niet functionerend nieuw product?

Ik heb een nieuwe laptop gekocht en die functioneert niet naar behoren. (Dit is al het tweede toestel wat ik heb ontvangen met het zelfde probleem) Nu heb ik gebeld met de verkoper van het product en die verwezen mij door naar de leverancier. Vervolgens werd ik terug verwezen naar de verkoper van het product.

Ik heb daar al een aantal keer aangegeven er klaar mee te zijn en mijn geld terug te willen.

Nu "forceren" ze me in een reparatieprocedure bij de leverancier van het product terwijl ik hier eigelijk niet op zit te wachten. Ik heb hard een computer nodig voor school en kan het me niet permitteren een aantal weken te moeten wachten op een reparatie.

Ben ik verplicht om de reparatieprocedure in te gaan, of is er een manier om toch mijn geld terug te krijgen?

Ik heb het product ongeveer 40 dagen geleden in huis gekregen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ten eerste had de verkoper u niet naar de leverancier mogen doorverwijzen. De verkoper is verantwoordelijk voor de oplossing van het probleem. Het is terecht dat de leverancier u terug verwijst naar de verkoper. Als u uw geld terug wilt dan kan dat volgens mij alleen als het een ondeugdelijk product betreft. Maar omdat eerst nog wel een poging tot reparatie gedaan kan worden zult u daar toch op moeten wachten. In de bijgevoegde link vindt u meer informatie over dit onderwerp met ook voorbeeld brieven om de koop ongedaan te maken en dergelijke. Succes.

Bronnen:
http://www.consuwijzer.nl/Uitgelicht/Garantie

U heeft zo-wie-zo recht op een garantie periode van 2 jaar maar u bent wel aan de procedure van de leverancier gebonden. Ook de zaak welke hem u verkocht moet zich daar aan houden. Dat zijn strikte regels. Ik begrijp dat u liever een ander merk of type wilt kiezen. U hangt in dit geval af van de goodwill van de verkoper.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100