Gaan mensen zich veiliger of onveiliger voelen door de aanwezigheid van politie?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik denk veiliger, het geeft toch een beschermd gevoel.

als ik ze echt zie staren naar mij, voel ik mij niet op mijn gemak. ook al doe ik dan niets fout. maar het gevoel in de gaten gehouden te worden hou ik niet van, maar dat heb ik met gewone burgers ook. rijden ze rond op fiets/auto of lopen ze door de wijk of centrum, dan heb ik daar geen moeite mee. ligt ook aan de lichaamshouding van de agent zelf. En ook aan het aantal agenten dat aanwezig is. Toegevoegd na 7 minuten: eigenlijk is het te gek voor woorden dat we politie nodig hebben. maar zonder kan niet meer in deze tijd.

Ik weet niet of we ons echt veilig gaan voelen. Maar als we geen politie hadden, zouden we ons heel onveilig voelen. anders merken we het wel (diefstal etc.) Dus indirect voelen we ons veilig met de politie ja

Hoe onveiliger een buurt/wijk is, hoe meer politie er zal gaan surveilleren en rondlopen. Dus ik zou me onveiliger voelen als ik veel politie zie rondlopen. Want dat betekent dat ik me bevind in een omgeving waar het onveilig/gevaarlijk kan zijn.

Normale mensen veilig, dealers onveilig.!

Niet veiliger en niet onveiliger, het zijn ook maar mensen, en als ze alleen zijn kunnen ze ook alleen maar op zichzelf vertrouwen en zijn ze net zo bang als ik. Toegevoegd na 47 seconden: zal wel verwijdert worden.

teveel politie is niet goed, krijg je ook geen prettig gevoel bij, en te weinig ook niet! dus de middenweg

teveel politie zorgt ervoor dat mensen zich niet veilig gaan voelen want zodra er veel politie staat is er doorgaans 'wel wat aan de hand' de normale aanwezigheid van politie in de buurt geeft voor de doorsnee burger een veilig gevoel omdat de burger dan terug kan vallen op politie zodra er wat aan de hand is. wanneer iemand niets te verbergen heeft is er geen probleem met de aanwezigheid van de politie.

Onveiliger,ze omringen je dat beperk je vrijheid,zeker als ik naar Ajax gaat

Ik denk veiliger.

Hangt er vanaf wat je op je kerfstok hebt ;)

Dat hangt sterk af van je verleden. Ik erger mij niet aan aanwezige politie, tenzij ik mijn auto niet goed geparkeerd heb. Eerlijk gezegd heb ik hele goede ervaring met politiemensen, ofschoon ik ook weleens een beste bon kreeg. Dat was echter mijn eigen domme fout. Voor de "dienders"hier in Friesland heb ik veel respect en bewondering. Die mensen krijgen het soms ook behoorlijk voor hun kiezen. Vooral hun zelfbeheersing wekt bij mij vaak respect op. En dan heb ik het niet over TV programma's maar gewoon in de praktijk. Vroeger was er de stelling: "de politie is je beste vriend" veel mensen vergeten echter dat vriendschap wel van twee kanten moet komen. Als voorzitter van de ballotagecommissie van een vuurschietvereniging heb ik veel met de politie te maken gehad in verband met wapenvergunningen ed. Echte zakkenwassers ben ik onder politiemensen zeer zelden tegengekomen. Wellicht bepaalt je eigen houding dus ook een boel. Maar is dat niet altijd het geval?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100