Bij welke weersomstandigheden wordt er gestrooid?

Ik heb een nieuwe motor waar ik graag op wil rijden, maar ik wil er niet mee door de pekel rijden. Daarom wil ik graag weten bij welke weersomstandigheden (temperaturen) er over het algemeen wordt gestrooid.
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

De gemeente strooit preventief, voordat het glad wordt. Dat is meestal in de (voor)avond en/of 's morgens vroeg voor de ochtendspits. Als het langer glad is of als er sneeuw blijft de gemeente strooien en indien nodig sneeuw schuiven om de gladheid te bestrijden. Een strooiactie wordt uitgevoerd met 8 voertuigen. Indien nodig kan de gemeente extra materieel en menskracht inzetten.

De gemeente strooit in principe in de volgende situaties:

Bij opvriezen van natte weggedeelten c.q. lichte sneeuwval, uitsluitend de doorgaande wegen en de hoofdfietspaden en de opritten naar de bushaltes langs De Rondweg (A, B/C- route).
Bij sneeuwval wordt de D-route mee gestrooid, De E-route wordt gestrooid als de hoofdwegen goed begaanbaar zijn.
Bij aanhoudende ijzel en/ of zware sneeuwval worden naast de bovengenoemde wegen ook op een aantal aangegeven voetpaden en locaties handmatig gestrooid (F-route, G-route) en indien nodig geschoven. Dit vindt in principe alleen plaats op normale werkdagen binnen de werktijden (07.30 tot 16.00 uur).
fremar
6 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Over het algemeen wordt er gestrooid als er vorst -en daardoor gladheid op de wegen- wordt verwacht, dus als de temperaturen ('s nachts) onder nul zijn.
Antoni