Hoe kun je een rapport/onderzoek presenteren dat je zelf hebt onderzocht?

Even kort wil ik toelichten waarom ik deze vraag stel en wie ik ben zonder te veel over mezelf te vertellen.

MIjn naam is Arthur en ik ben een eerste generatie buitenlander volgens het CBN.
Ik heb moeite gehad met solliciteren en heb daarom hulp ingeschakeld van docenten en online professionals.

Nu ben ik sinds 1 februari 2018 volledig beschikbaar om te werken en heb tot nu toe (9 maart 2018) 40 sollicitatiebrieven gestuurd waar ik van 19 organisaties reactie terug heb mogen ontvangen waar ieder aangeeft dat er werkervaring ontbreekt.
Ik vindt dit te toevallig om heel eerlijk te zijn. Natuurlijk is dit een heel eerlijk en correct antwoord aangezien mijn CV. Echter, ik ben er niet mee eens dat een organisatie een mogelijke goede werknemer mag afwijzen op basis van werkervaring.
Hierbij wil ik het volgende voorbeeld geven:
- Als je jong bent wordt je afgewezen, omdat je niet beschikt over een diploma.
- Zodra je een diploma hebt wordt je afgewezen omdat je geen ervaring hebt.
- ALS je voldoende ervaring hebt wordt je afgewezen omdat je te oud bent en duur uitkomt voor het bedrijf.
De vraag die hierbij komt kijken is: Hoe kun je ervaring opbouwen terwijl je overal wordt afgewezen omdat je geen ervaring heb?

Waar ik met mijn vraag op wil consenteren is hoe en waar ik een rapport/onderzoek kan presenteren aan de overheid om hier iets aan te doen?
(een onderzoek dat door een burger accuraat is afgenomen en is verwerkt met bewijsstukken)

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Welkom in Nederland.
Helaas zo gaat het hier. En menig werkzoekende heeft hier last van.
En de overheid is hier wel mee bekend hoor.
Het grootste probleem is nog steeds teveel sollicitanten voor een functie. Waardoor bedrijven gewoon kunnen kiezen.
En dan mag je nog hopen dat je niet word uitgenodigd op basis van je achternaam (discriminatie) Als je echt uitgenodigd wilt worden moet je dus proberen om boven de massa uit te komen. Wees origineel en creatief.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Beste Vics,
Hiervan ben ik op de hoogte, echter was ik nieuwsgierig of je als burgen een rapport mag indienen waaruit de overheid een betere actie kan ondernemen.
En met het "discrimineren" ben ik het deels met u eens.
De organisatie kan een voorkeur hebben en als deze voorkeur een autochtoon is in plaats van een allochtoon is dit volkomen normaal.
Je spreekt over "discriminatie" en "racisme" als een onderneming dit niet aangeeft en/of jouw een niet eerlijke reden geeft voor afwijzing.

Antwoorden (2)

Fake it till you make it. Maak een cv met onbenullige activiteiten dit telt zeerzeker ook.
Vooral als je het mooie dure woorden geeft. Ze zullen nieuwsgierig worden wat het inhoud omdat ze er niet bij kunnen. Dan heb je je kans om jezelf te bewijzen. Je hoeft dus niet te liegen maar je kan van een mug een olifant maken en van activiteit werk. Dus werkervaring.
WERK definitie is samenwerken. Arbeid is betaald werk. Het is een grote grap.Ik ben autistisch en heb hetzelfde probleem wat buitenlanders ondervinden.Ik ben geboren Nederlander die ook zoekt naar een uitweg. Sterkte peace..
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Mag ik u vragen hoe u het vervalst.
Ze (de bedrijven) kunnen toch ook simpelweg controleren of je bij bepaalde bedrijven daadwerkelijk hebt gewerkt of niet.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Werkgevers nieuwsgierig maken (want daar gaat het om ) met een creatief, onderscheidend, goed cv en vooral ook motivatiebrief is toch echt iets anders dan "faken". Een beetje opleuken hoort daarbij, maar daarbij moet je vooral denken aan het mooi en goed verwoorden en je eigen inzet op de voorgrond zetten en zorgen dat het totaalplaatje klopt. En daarna bij een gesprek dat gewekte beeld ook inderdaad laten zien.
In principe kan je je onderzoek naar elke overheidsinstantie sturen waarvan jij denkt dat ze er iets aan kunnen doen. Heb zelfs wel eens mensen brieven naar ministers zien sturen, waar ze ook nog reactie op krijgen. Of je ook wordt uitgenodigd om het daadwerkelijk te presenteren hangt er volledig vanaf hoe je je onderzoek brengt.

Daar wil ik nog aan toevoegen dat ik betwijfel of documentatie van een starter die na 40 sollicitaties nog geen baan heeft een ‘onderzoek’ is.