Hoeveel procent van de mensen hebben het “gingergen”?

Hoeveel mensen van de wereld dragen het “gingergen”?

Toegevoegd na 13 uur:
Ik bedoel niet hoeveel gingers er zijn maar hoeveel het gingergen hebben.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Antwoorden (1)

Schotland heeft het hoogste percentage roodharigen. Geschat wordt dat daar 13% van de bevolking rood haar heeft. Ierland volgt met 11% roodharigen. Ook bij de Oedmoerten, een etnische groep in Rusland, komt roodharigheid opvallend veel voor. In de VS schat men de aanwezigheid tussen de 2 en 5%, in de EU ligt dat rond de 4% en op wereldniveau is het minder dan 1%.
fremar