Wanneer is iemand geïntegreerd?

Ik vroeg me af wanneer iemand volledig geïntegreerd is. En wat is nu eigenlijk het verschil tussen inburgering en integratie?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iemand is geïntegreerd in onze samenleving als die persoon dezelfde reclametroep op naam ontvangt per post als de rest. Ja, ik ben postbode ;)

Het beste antwoord

Ik denk aan het volgende als aanvulling
Iemand is ingeburgerd als hij de belangrijke dingen van de samenleving waarin hij woont weet
Iemand is geintegreerd als hij die dingen ook doet
Iemand is geassimileerd als hij die dingen onbewust vanuit het eigen zijn doet.
Maar over het wanneer dat is en welke dingen nu typisch nederlands zijn kan je van mening verschillen,
ik vind dat iemand ook geintegreerd is als hij iets van zijn eigen cultuur wil behouden , dat lijkt mij zelfs zeer gezond en prettig.
En anderen vinden misschien dat je pas geintegreerd bent als niets meer herinnert aan je eigenlijke afkomst
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Sociale integratie (dat bedoel jij) is het samensmelten van verschillende bevolkingsgroepen. Dit kan ook criminelen terug in de samenleving brengen.
Inburgering is een onderdeel van integratie, maar dan specifiek op allochtonen (immigranten) gericht.

Iemand is ingeburgerd, wanneer deze een inburgeringscursus met succes heeft afgerond. (bij wet). Anders is het puur een mening; Ik vind bijvoorbeeld dat iemand is ingeburgerd wanneer deze is geassimileerd in de samenleving. Ofwel, zich volledig heeft aangepast aan onze cultuur (waarde en normen).

Moeilijk onderwerp.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zowel inburgeren als integreren zijn woorden die gebruikt worden om een probleem aan te duiden.
Maar het is de vraag is of het een probleem is

daarnaast zou je kunnen stelen dat mensen die hun inburgerings examen hebben gehaald "ingeburgerd" zijn
Dat is denk ik, de enig mogelijke definitie van "wanneer"

Eeuwen geleden vluchten joden uit Antwerpen naar Amsterdam. Er zijn nu nog steeds synagogen in Nederland
Is dat een indicatie dat de joden niet in ons land zijn geïntegreerd?
Of hebben ze juist onze cultuur verrijkt? Ik denk dat laatste.

Dus soms kan de vraag of iemand is geïntegreerd niet beantwoord worden, en i het slechts een afspraak wanneer dat wel het geval is.