Hoe kan het dat een laag opgeleide, hoge dunk van zichzelf hebbende man, kans maakt op het premierschap in Suriname?

ik vraag me dit echt af.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

In Suriname wonen heel vele mensen die weinig opleiding hebben. Deze mensen worden gelokt door Bouterse op zijn grote partij bijeenkomsten. Daar houdt hij een heel leuk praatje, danst, zet harde muziek op en zorgt ervoor dat iedereen te eten krijgt. De mensen vinden dat natuurlijk geweldig en genieten daarvan. Hij maakt er een groot feest van. Deze mensen vinden dit allemaal geweldig en geven hem zijn stem. Hij doet dat handig. Hij blijft ook altijd maar roepen dat het nu slecht gaat. Hij is ook enorm populair onder de jongeren want die hebben zijn tijd niet meegemaakt.

Ik vind het ook onbegrijpelijk want hij is een enorme schurk, je zou zeggen dat een ezel zich geen twee keer aan een steen stoot.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Omdat een verkiezing geen wedstrijd is wie de beste competenties heeft om een rol te vervullen, maar een populariteitswedstrijd.

Wie het beste stemmen kan trekken krijgt de baan, en anders niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zegt denk ik meer over de mensen die op hem stemmen.
Hij kan misschien een sterk charisma hebben, en zo mensen naar hem toe trekken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laagopgeleid kan in je voordeel werken. Je bent maakt dan geen deel uit van het elitaire establishment die een studie heeft gekregen op een westerse kakuniversiteit. Dat spreekt het volk aan. Een man van het gewone volk. Hoge dunk? Dat kan opgevat worden als zelfverzekerd of vasthoudend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kan sis net zo groot als dat een moordenaar president wordt blijkbaar.

Het is te gek voor woorden dat zo iemand nog gekozen wordt. Het zegt heel veel over de kiezers daar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Nederland is het niet veel anders. Het feit dat iemand een universiteire opleiding heeft geen relatie met het zijn van een goede bestuurder. Neem Wilders of Balkenende als voorbeeld.

Bouta, heeft de opleiding in het leven gehad. Als beroeps onderofficier is hij getraind in het sturen van mensen en bovendien is hij niet echt dom. Ik heb hem van nabij meegemaakt. De december moorden, hoe verwerpelijk ook, waren niet zomaar een daad vergelijkbaar met een oorlogsmisdadiger uit de Duitse tijd. Ze zijn uitgelokt en volledig voorspelbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zei al 'hoe verwerpelijk ook', maar de vermoorde heren waren ook geen lieverdjes. Ze waren konstant bezig met het militaire regiem uit te lokken. Moors is altijd moord, is volgens mijn rechtsgevoel niet altijd waar, er zijn zeker gradaties. Anders zou iedere actieve militair een moordenaar zijn. Laten wij duidelijk zijn, dat de december moorden niet fris waren. Ik heb daarom Suriname verlaten.
Ik vind dat een volk zelf verantwoordelijk is voor de leider die het heeft.

Hoe lager het ontwikkelingsniveau van dat land, hoe groter de kans op een laag ontwikkelde leider.

De vraag naar bekwaamheden komt bij de grote massa toch nauwelijks aan de orde.

En in het algemeen wordt er meer gelet op het feit of iemand leuk en aardig enz. is dan op zijn/haar bekwaamheden.

Let maar op in Nederland straks na 9-6-10 wordt het eerst een paar maanden ouwehoeren waarna we weer een jaar of wat opgescheept zitten met die BakEllende

En ik vermoed zelfs dat hij dan samengaat met die knaap van de Vereniging Van Dieven die ons Rut(te) wil gaan maken.

Gr. Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij wordt hij geen premier maar de echte president. Waarom? Hij is zeker niet slechter dan alle bras die dat land gedurende zijn bestaan aan presidenten heeft gehad. Bouterse heeft overigens zijn militaire opleiding bij de KMS in Weert genoten.