Bij wie moet je een klacht indienen als je steeds ongeadresserde reclame krijgt in weekbladen gevouwen?

In het Witte Weekblad en of andere huis aan huis bladen stoppen ze steeds stiekem reclame. Ik heb een nee nee sticker op de deur. Elke keer van NVM makelaars. Hoe zorg ik dat ik die ongevraagde reclame niet meer krijg? Bij wie moet ik klagen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ritsuka
6 jaar geleden
bij het bezorgbedrijf?

Antwoorden (1)

"Klacht ongeadresseerde reclame

Ontvangt u toch ongeadresseerd reclamedrukwerk, ondanks een sticker op uw brievenbus? Dan kunt u een klacht indienen bij de adverteerder of de verspreider. Zij moeten de klacht onderzoeken en binnen 4 weken beantwoorden. Handelen zij uw klacht niet op tijd of naar tevredenheid af? Dan kunt u binnen 4 weken een klacht indienen bij de Stichting Reclame Code."

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik zou beginnen bij de verspreider. In het gunstigste geval is sprake van een ongemotiveerde bezorger die geen zin heeft om de vooraf ingestoken reclame uit jouw huis-aan-huisblad te verwijderen. Die kan dan op zijn verantwoordelijkheid worden gewezen. De regels zijn echt wel bekend bij de verspreidorganisaties.
Computoon
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt!
Ik heb vorige x de magazine terug gestuurd naar NVM. Ongefrankeert en met een briefje erbij. Dit blijf ik sowieso doen. Dan moeten zij de portokosten betalen.
Ik zal zeker even de verspreider contacten.
Het is toch ook niet meer van deze tijd om in elke brievenbus nog zo een magazine van papier te gooien. Tis 2018.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik had een fout in de vraag. Ik heb een ja-nee sticker. Dus wel de krantjes maar niet de reclame. Kan ik dan alsnog daar een klacht indienen?
Computoon
6 jaar geleden
Ja. Want een "ja/nee"-sticker betekent dat je wel huis-aan-huisbladen wilt ontvangen maar geen ongeadresseerd reclamedrukwerk. Een magazine dat uitgegeven wordt door een makelaarsorganisatie is reclamedrukwerk.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Oke bedankt. Ik heb de verspreider een mail gestuurd.
Ik zal de NVM zelf ook informeren over mijn klacht.
Het is zo zonde al die rommel in de bus. Echt de hele straat had ze ongevraagd in de bus. En het zijn ook geen dunne boekjes. Flinke magazines. Arm milieu...