Hoe komen bepaalde mensen aan bekende (dure?) advocaten?

Je ziet soms mensen, die bepaald een scheve maatschappelijke schaats rijden of gereden hebben of topcriminelen zijn/waren, topadvocaten hebben. Neem nu b.v. politiemol Mark M. die heeft Kuijpers. Hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als je geld genoeg hebt, kun je elke advocaat betalen die je wilt
paulus811
6 jaar geleden
Veel advocaten komen graag in de media en bieden zich aan als een zaak publieke belangstelling heeft.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik heb dit jarenlang gevolgd. Maar zeer zeker zijn advocaten opgetreden voor mensen die géén geld hebben. Met andere woorden, de antwoorden hebben mij niet geholpen.

Antwoorden (2)

Ik denk dat dat heel simpel is: ze hebben het geld om zo'n advocaat te betalen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Los van dat ze het geld hebben om zo een dure advocaat te betalen,willen deze advocaten heel graag de publiciteit krijgen die ze met zulke klanten krijgen. Is goede pr voor advocaten, naast het aardige loon wat zij ontvangen.
Het advocatentarief is vrij en kan variëren van 70 tot over de 200 euro per uur.
Als er een zaak is die veel in de belangstelling staat kan een advocaat een lager tarief hanteren omdat dat reclame is voor zijn kantoor, en ik denk dat er zelfs met zwart geld betaald wordt.

Wat betreft die Mark M, die verdiende genoeg om een dure advocaat te betalen als ik de krant moet geloven.
Hij reed in dure wagens, ging naar tropische eilanden, en had een aantal bedrijfjes (handelde in auto's en kleding), en er werd bij hem 325.000.00 euro in contanten aangetroffen.