Word het vuurwerk ook afgepakt als een jeugdige betrapt word op te vroeg afsteken er van?

Dus stel, een paar tieners van zeg12 tot 14 jaar worden betrapt op het te vroeg afsteken van vuurwerk en ze hebben een hele tas mee met dat spul. Word dat vuurwerk dan inbeslag genomen?
Andere sancties volgen misschien ook nog wel.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Antwoorden (2)

Dat lijkt mij wel logisch aangezien er geen gehoor wordt gegeven aan de richtlijnen van het afsteken van vuurwerk (in dit geval is dit het te vroeg afsteken ervan)
6 jaar geleden
Natuurlijk wordt het vuurwerk afgenomen.
Jongeren die jonger zijn dan 18 jaar worden doorverwezen naar bureau HALT.
Deze jongeren worden vaak op 2 en 3 januari ingezet bij het opruimen van de vuurwerkresten op straat.
SimonV
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Toevallig net op t journaal namen ze het helaas niet in beslag. Politie zei tegen die kods aan de deur dat het de volgende x wordt afgepakt. Helaas!! Zo schiet t niet op.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Kods=kids