Door in het land van de taal te gaan wonen tijdelijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door de taal dagelijks te spreken. Inderdaad door in het land te gaan wonen / verblijven en met de lokale bevolking te spreken. Als je het vanuit Nederland wilt leren, zou ik ook kiezen voor een intensieve cursus waarbij je echt een leraar hebt (geen boek / cd / online).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door jezelf voor het blok te werpen.
Thuis alleen nog maar Engels spreken.
En in het Engels te denken. Dat werkt bij mij ook in het Duits.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naast het veel doen, oefenen en proberen in de taal te denken is het ook goed om veel films te kijken op DVD. Zet de ondertiteling dan uit, zodat je gedwongen wordt goed te luisteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat voor mij heel erg geholpen heeft, is om naast een cursus ook veel boeken in de vreemde taal te lezen en naar televisiezenders uit dat land te kijken. Dat vergroot je woordenschat aanzienlijk. Maar de allerbeste manier is natuurlijk om het vaak te spreken, dus je kunt het beste iemand zoeken waarmee je veel kunt oefenen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn al goede tips gegeven, daarom alleen een aanvulling: ik heb zeer goed Engels leren spreken, lezen en schrijven door heel veel naar de BBC te kijken. En dan juist met ondertiteling áán, de Ceefax-service voor slechthorenden, destijds teletekstpagina 888.

Dan hoor én lees je de taal tegelijkertijd, en oefen je dus allebei.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt veel cursussen ook op een cd die heb ik standaard in mijn auto zitten.
Onderweg hoor je dan elke keer handige zinnen en daarna de vertaling en je krijgt tijd om het zelf uit te spreken.

Ik merk zelf dat ik er best veel aan heb.
Doordat het zinnen zijn die je echt kunt gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toen ik van school kwam had ik best veel Engels geleerd, maar durfde ik het nauwelijks te gebruiken. Met mijn grote mond werd ik er best wel stil van. Beschamend gewoon ;-)

Voor mijn werk had ik best vaak Engels nodig. Steeds vaker, later zelfs dagelijks. Gewoon doen, hoe meer hoe beter. Engelse websites bezoeken, een Engelstalige chatbox, skype eens met iemand uit het buitenland (mag ook Italie of Wit-Rusland zijn), ga er heen op vakantie, lees Engelstalige kranten, boeken, tijdschriften, etc, vooral wat je interesseert in het begin, want dat leest lekker vlot weg.

Toen ik van school kwam bestond internet nog niet echt, dus ik denk dat de jeugd van tegenwoordig al meer en makkelijker met Engels in aanraking komt. Het is toch een kwestie van DOEN, DOEN, DOEN, dan komt de rest vanzelf. Wees niet bang om fouten te maken.

Om terug te komen op je vraag: het beste is natuurlijk in een Engelstalig land gaan wonen, maar dat ik ook de manier met de meeste impact. Dat is wellicht niet helemaal je bedoeling
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Intensieve taalcursus bij de nonnen in Vught.

Toegevoegd na 26 seconden:
Is geen grap...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weekendje naar het buitenland. Neem iemand mee die het ook niet kan, schaam je je minder en bouw je niet op een ander.

Films kijken in het engels zonder ondertiteling alles in het engels lezen en luisteren.

suc6
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat kan op verschillende manieren:
-luister naar de engelse zender
-plak de engelstalige ondertitels af als je tv kijkt
-spreek het engels dat je al machtig bent met je vrienden
-ga op een (avond-)cursus

de beste manier om het goed te leren is een kwestie van uitproberen. de een leert door doen, proberen, luisteren, de ander door oefenen uit boekjes en hardop lezen.
succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lees geen ondertiteling tijdens een Engelse programma. Ga vaak naar een Engelse sprekende land, veel kinderprogramma's in het engels, Cebiebees,
www.babytvchannel.com. Daar wordt wat eenvoudig en duidelijker gearticuleerd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Houd je van stripboeken? Lees ze dan in het Engels!
Wat mij enorm geholpen heeft met Noors leren is het lezen van Donald Duck in die taal… Dat zou op scholen verplichte lectuur moeten zijn, voor alle vreemde talen! Door de vele plaatjes kun je de onbekende woorden zo raden uit het verband van de zin.
Voor de uitspraak kun je cd’s kopen met Engelstalige liedjes, geen popmuziek, maar bijvoorbeeld volksliedjes die iedereen in Engeland kent. Mèt tekstboekje!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
door veel te chatten/skypen met onbekende mensen in het buitenland die je ergens op facebook ofzo opdoet..

door engels te spreken met mensen die je totaal niet kent kom je vaak een heel stuk verder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom leert iedereen toch Engels, Chinees is de taal van de toekomst hoor. mijn liieve blonde nichtje van twee kan al chi chi tau san (ik eet met lepel) zeggen goed he!!!