waarom bedenkt de overheid altijd allerlei oplossingen en methodieken zonder ooit eens te vragen of er behoefte aan is?

Volgens mij kan de overheid veel geld besparen door eens niet zelf oplossingen te bedenken voor (niet) bestaande problemen. Waarom vraagt de overheid niet eens waar behoefte aan bestaat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ronron1212
13 jaar geleden
Geef eens aan waar je overdenkt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Normaal is dat de rijksoverheid communiceert met allerlei instituten, organisaties, (zelfstandige) bestuursorganen en noem maar op. Vele adviezen worden uitgebracht aan de overheid! Dan mag en moet je toch aannemen dat er voeling is met de huidige maatschappij. Of dit al dan niet voldoende is, lijkt me een persoonlijke vraag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Twee feiten: Postbus 51 campagnes zijn 'zenderacties' zonder dat de overheid weet wat het kennisniveau is wil ze dit verhogen.
In de sociale sector: De overheid wil arbeidsparticipatie verhogen door bijvoorbeeld het verschil tussen uitkering en loon te verhogen. Terwijl iedereen weet dat dat helemaal niet de belemmering/stimulans is deel te nemen aan de arbeidsmarkt. De echter belemmering zit hem in het gegeven dat de methodiek niet vraaggericht is: niet aansluit op de behoefte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is niemand echt blij met een uitkering. Iedereen wil een goed leven hebben, bijdragen aan de samenleving en gewaardeerd worden. Postbus 51 spotjes zijn nutteloos omdat ze denken bij te dragen aan het kennisniveau. Maar ze zouden moeten willen bijdragen aan houding en gedrag van mensen, kennis is niets.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga gauw weg hier als kennis niets is.

Antwoorden (3)

Wat moet die overheid dan aan met al die figuren, die dat soort onzin bedenken? Zo blijven ze tenmiste van de straat.
Het zijn voornamelijk personen die vaak geen idee hebben, hoe er in de praktijk aan toe gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is precies andersom. De overheid heeft nog maar weinig geld uit te geven door de bezuinigingen, en zal wel 20 keer nadenken voor er iets op poten wordt gezet, (dat geld kost) of er ook echt behoefte aan is. Of het altijd goed gaat, dat is iets anders.

Waarschijnlijk is hier iets anders aan de hand. De overheid bedenkt iets, waar jij geen behoefte aan hebt.
Dat kan gebeuren, maar mogelijk heeft je buurman er wel behoefte aan.
Om het jou steeds persoonlijk te vragen is onmogelijk, maar er zijn genoeg instanties die jou min of meer vertegenwoordigen, en zo krijgt men een aardig beeld waar behoefte aan is.

De meeste mensen zullen zich iets anders afvragen dan jij. Zij zullen vragen "waarom schaft de overheid van alles af, waar wèl behoefte aan is?"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De postbus 51 spot zijn informatie spot zeer nuttig denk ik. Om een mensen aan het werk te krijgen probeert de overheid ook allerlei zaken te ondernemen. Dat er mensen zijn die vinden dat dat niet aansluit is dan jammer. Misschien moet die mensen duidelijk gemaakt worden dat ze gewoon op onze zak leven
ronron1212