Is een studie Nederlands recht hetzelfde als de studie rechten?

Misschien is dit een domme vraag, ik heb geen idee, maar kan iemand me helpen? Ik vind namelijk vrij weinig over de studie Nederlands recht. Weet iemand of je dit alleen op een universiteit kunt doen? Ik heb dadelijk mijn havo diploma en wil nederlands recht studeren maar weet niet of dit kan, en of dit het zelfde is als de opleiding rechten. Hoop dat iemand me kan helpen!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Antwoorden (1)

Je kunt rechten studeren op HBO niveau, echter kun je hier geen advocaat mee worden. Nederlands recht is inderdaad hetzelfde als rechten, je gaat je later pas namelujk specialiseren (of je moet gelijk bv. Notarieel recht op universitair niveau gaan doen). Je kunt met HBO dus geen advocaat worden, maar wel juridisch medewerker. Als je toch advocaat wil worden, kun je via hbo instromen of eerst je vwo diploma halen.