Er is ons verteld dat wanneer je voorgoed uit het land gaat waar je 10 jaar hebt gewoont dat je dan een extra koffer dus +_ 20 kilo mag meenemen?

Wij gaan Maart 2018 terug naar NL na 10 jaar in Thailand te hebben gewoont maar omdat we dus het land uitgaan en ook niet meer terug komen,zou het waar zijn dat we dan een extra gewicht/koffer gratis mee Mogen nemen?

6 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Van wie zou dat dan moeten mogen?
TurfGraver
6 jaar geleden
Vraag je vliegmaatschappij, maar geef je weinig kans...
tinus1969
6 jaar geleden
Dit is typisch een regel voor expats, waarbij de werkgever de emigratie en terugreis betaalt. Wie betaalt jouw vlucht?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Onder welke voorwaarden bent u in 2008 naar Thailand verhuisd?
Geëmigreerd?, uitgezonden?

Antwoorden (1)

Er zijn inderdaad landen en luchtvaartmaatschappijen die onderling afspraken hebben gemaakt over extra toegestane bagage (in aantal of gewicht) voor bepaalde situatie zoals emigratie of remigratie. Je kunt het beste contact opnemen met de luchtvaartmaatschappij die je wilt gebruiken en informeren naar uitzonderingsmogelijkheden voor bagage. Of dat loont is overigens de vraag, want de budgetmaatschappijen vallen niet onder die afspraken; mogelijk is een budgetmaatschappij waar je gewoon bijbetaalt voor de bagage toch voordeliger dan een premium maatschappij die gratis extra bagage toelaat.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"Er zijn inderdaad landen en luchtvaartmaatschappijen die onderling afspraken hebben gemaakt over extra toegestane bagage (in aantal of gewicht) voor bepaalde situatie zoals emigratie of remigratie." Bron Nick?