Waarom stemmen zoveel mensen op de PVDA terwijl ze komen aan de:AOW leeftijd, De kilometerheffing en de studiefinanciring?

Ik hoor weinig mensen die voor een kilometerheffing zijn, die voor de verhoging van de AOW leeftijd.En voor het verdwijnen van de basisbeurs.Terwijl de PVDA hoog uitkomt in de peilingen en dat allemaal wel wil.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volgens mij valt het wel mee die veel stemmen. Of het moet zijn dat de PvdA Cohen alsnog aan de kant schuift en iemand naar voren schuift met wat minder wrok.

Het beste antwoord

Er moet heel veel bezuinigd worden. Alle serieuze partijen zijn voor de verhoging van de AOW leeftijd. De kilometerheffing is bedoeld om het autoverkeer in de hand te houden, om niet alles vast te laten lopen en de steden onbereikbaar. De studiefinanciering schaft de PVDA af omdat deze voor een belangrijk deel gaat naar mensen die het niet nodig hebben, die het toch al goed hebben. In de plaats daarvan is er een sociaal leenstelsel.

Andere partijen halen vooral het geld bij mensen die toch al weinig kunnen missen. De PVDA probeert de pijn eerlijk te verdelen. De PVDA staat trouwens niet hoog in de peilingen. De VVD gaat de verkiezingen winnen omdat de VVD belastingen gaat verlagen en niet aan de hypotheekrente komt. Dat klinkt interessant als je een hoge hypotheek hebt en al veel belasting betaalt. Maar de gewone man mag de rijken verder subsidieren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+

Andere antwoorden (6)

Misschien omdat deze mensen denken / menen dat de oplossingen van de PvdA zullen bijdragen aan het oplossen van de problemen van en in Nederland?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat niet alle mensen alleen aan zichzelf denken maar over het algemene welzijn van Nederland.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat politieke voorkeur soms over meer onderwerpen gaat dan AOW, kilometerheffing, en studiefinanciering.

Er zullen weinig mensen zijn die het eens zijn met álle standpunten van hun partij - zelfs binnen de partij. Derhalve zal er dus altijd een overweging gemaakt moeten worden op wat voor de persoon het zwaarst weegt, en wat op een lager pitje komt te zitten. Er moet overwegen worden wie men vertrouwd om die belangrijke punten ook daadwerkelijk uit te voeren - wat in een pluriform stelsel vaak ook lastiger is dan men wellicht zou willen, er zullen altijd punten sneuvelen in de coalitieonderhandelingen.

Men zal meestal dus op een partij moeten stemmen die ook een paar punten voordraagt waar men niet achter staat - of zelf een partij moeten oprichten om op die manier al de eigen punten te profileren. Want ook daarin ben je vrij in dit land.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
op de SP en de PVV na zijn alle partijen, tot mijn spijt, voor verhoging van de AOW-leeftijd. de meerderheid van de ANWB-lezers is voor een vorm van betalen voor autogebruik, ipv betalen voor autobezit. helaas willlen veel partijen de studiefinanciering afschaffen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om dezelfde reden waarom zoveel mensen nu op de VVD gaan stemmen, terwijl deze partij alleen het beste voor heeft met een kleine groep rijkeren in de samenleving.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kijk ook eens naar de andere partijprogramma's en je ziet dat bij alle partijen er voor- en nadelen zijn, het ligt er maar net aan in welke "categorie" te valt. ben je aow'er, rijk, chronisch ziek, leef je van een minimum overal vindt je wel iets van je gading