Waarom willen zoveel bedrijven ook je woonadres gegevens als je online een vraag stelt?

Bij veel bedrijven die een online webshop hebben, of vaak ook niet eens, willen ze bij een vraag of klacht die je indient ook je woonadres en telefoonnummer. Ook bij het invullen van reviews. Zo ook bij bv Burger king, Hema, Telegraaf. Zo zijn er nog veel meer bedrijven die om die gegevens vragen als je online een simpele vraag stelt of een review wil plaatsen. Waarom is dat?
Ik wil geen post thuis ontvangen en ook heb ik liever niet dat die gegevens bekend worden als ik een simpele online vraag stel.
Waarom doen bedrijven dat?

Toegevoegd na 1 minuut:
Bij velen kun je ook echt geen vraag indienen als je dat niet invult, dan doet het contact formulier het gewoon niet.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Die gegevens verkopen ze voor zover ik weet. En daarom krijg ik steeds post en reclamemails van allerlei firma's waar ik nog nooit contact mee heb gehad, op welke manier dan ook.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Voor mij is het een reden om geen reciews etc te schrijven.
zondag
6 jaar geleden
Groot gelijk.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Mogen die gegevems wel verkocht worden ivm de privacywet?
zondag
6 jaar geleden
Als je de kleine lettertjes niet eerst goed leest op al die sites die jouw gegevens vragen blijk je daar naderhand zelf toestemming voor te hebben gegeven. Goed opletten dus en de voorwaarden lezen. In voorwaarden lezen heeft niemand zin, ik ook niet. Ik neem de post en mails dus maar voor lief. Bij mails kun je je trouwens meestal weer afmelden.