bij wie hebben de landen griekenland,italie,spanje,belgië enz... schulden?

als bij ieder land in europa slecht gaat vanwegen de schulden bij hebben ze dan schulden moet er iemand zijn waar het heel goed mee gaat wie is dat dan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Alle landen hebben schulden bij elkaar, de banken of andere fondsen. Het probleem bij de door jou genoemde landen, is dat deze landen hogere schulden hebben. Ook dit is nog niet het grootste probleem. Het grootste probleem is dat nu het vertrouwen in deze landen zo ver af neemt, dat de rente op de schulden (leningen dus) die zij hebben, enorm hoog worden/zijn. Hierdoor kunnen zij die rentes niet meer te betalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het is niet zo zeer dat ze (alleen) schulden hebben, maar ook dat het van binnen uit allemaal heel moeilijk wordt, het systeem van die landen gaat van binnenuit failliet omdat het niet alle kosten kan maken en iedereen een baan garanderen. Leningen zullen deze landen bij bepaalde particulaire instanties hebben zoals het IMF, wereldbank, de EU en andere grote multinationals.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Net als alle landen in europa bij de banken, pensioenfondsen en particulieren beleggers.
ronron1212
12 jaar geleden
het is niet zo dat als het bij de één slecht gaat het dan bij een ander automatisch goed moet gaan.
De problemen zijn gekomen doordat regeringen zoals in Griekenland zich niet aan de afspraken hebben gehouden om niet te veel geld te lenen bij particuliere banken of bij de grote bank van de EU of bij het IMF. Dit willen ze nu veel strenger aanpakken, maar daar moet iedereen het wel over eens worden. Deze week moet ze hier uit zien te komen.
12 jaar geleden
de schulden liggen bij andere landen, banken, verzekeringen enz.