Moet je ook betalen als je een erfenis weigert? en zo ja hoeveel?

Als je een erfenis krijgt, heb je het recht die te weigeren. Maar ik hoorde dat je dat geld kan kosten. Verder weet ik niks. Hoe zit dat?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Als er geen baten uit een erfenis zijn lijkt het me dat je er ook geen belasting over hoeft te betalen.
Het weigeren kost E98,- voor de verklaring. Zie erfwijzer:
http://www.erfwijzer.nl/verwerpen-weigeren-erfenis.html
Volgens mij kun je altijd informatie inwinnen bij de notaris, dat lijkt me beter dan problemen achteraf.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Er komt altijd belasting over een erfenis (hoe idioot dat ook is, dit terzijde). Die zal hoe dan ook voldaan moeten worden.