Er is niets zwart op wit vastgelegd met een klussen bedrijf. Kan ik hier nog onderuit?

De klussenman heeft een dag 6 uren gewerkt voordat hij een totaalbedrag noemde. Hierop heb ik niet direct afwijzend gereageerd. Nadat de man weg was , ben ik eens gaan uitrekenen hoeveel uurloon dat dit bedrag inhoud.
De man komt na het weekend weer om verder te werken maar voor dit waanzinnige bedrag wil ik niet verder gaan . Ik wil hem die 6 uren betalen en dan is de klus voor mij klaar. Wat kan ik zeggen als hij b v zegt " nou heb ik die twee dagen voor deze klus vrijgehouden en kan nu niets doen of verdienen of iets van dien aard?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Vakmensen (schilders, timmerlui, aannemers e.d. geven altijd een prijsopgave en op zijn minst wordt een uurloon afgesproken. Als jij je auto naar je merk-garage brengt voor een onderhoudsbeurt staat van te voren vast wat dat gaat kosten. Als ze onverwacht iets vinden wordt je gebeld en geeft men aan wat de meerprijs wordt. Jij geeft dan akkoord of niet. Een klusjesman die niet van te voren prijsafspraken maakt is niet goed bezig. Je weet, dat soms oude mensen worden opgelicht met b.v. schoonmaken van de dakgoot voor enkele honderden euro's (niet van te voren afgesproken) Wij noemen dat oplichters. Jij hebt géén contract en er is dus géén definitieve afspraak. Bel de man gewoon af vóór dat hij weer voorkomt. Eventueel zeg je, dat je de gewerkte uren contact betaalt en als hij moeilijk doet betaal je via de bank (schrikt een zwartwerkende klusjesman altijd van).