Ik wil graag een boek gaan schrijven.Maar hoe pak ik dat aan?

Al een tijd heb ik een droom.Een biografisch boek schrijven over mijn eigen leven.
Door mijn NAH heb ik hierin gewoon veel hulp nodig.Bovendien sta ik onder curatele/bewindvoering en dus zal de financiele kant aan mijn curator/bewindvoerder moeten worden over gelaten.
Wat is de meest slimme aanpak?
Ik begin vaak maar stop dan weer omdat ik dan denk...is het wel boekwaardig?
Het boek zal veel onderwerpen bevatten en van verschillende kanten kunnen worden bekeken.Dat is mijn bedielling dan.
Misschien verfilmd?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dromen zijn soms mooi en soms ook nog bereikbaar! Je hebt hoge verwachtingen van je boek... "verfilmd?" maar beperk je voorlopig tot het NU. Geen misschien voorbarige bezwaren of problemen zien: geen beren op de weg! Ik weet uiteraard niet of er veel, heel veel of überhaupt hulp nodig is of zal zijn. Nu nog niet aan de financiële kant denken, dat is van later zorg. NAH of niet , een goed woordenboek is handig en neem vooral je tijd, geen haast, geen stress. Schrijf in je eigen tempo en vooral geen deadline! Je wilt schrijven en dat kan je kennelijk. Hierboven staat een vraagstelling met uitleg, met verwachtingen en met het idee dat je 'gewoon veel hulp nodig denkt te hebben'. Je kunt schrijven, ligt er alleen nog aan of een eventuele uitgever dit te zijner tijd ook vindt. Eerst ...schrijven... gewoon beginnen weer of doorgaan, want je hebt al een en ander 'op papier' staan. Op papier is voor de ene persoon een 'must' en de ander is dankbaar voor het toetsenbord en vooral de 'backspace' - gummetje :) Beste GrannyHelena, ga maar gewoon schrijven, waar je wilt en hoe je wilt. Het hoeft niet eens met het begin te zijn. Later kan je alles in logische chronologische volgorde zetten... ...en zodra je echt hulp nodig hebt, dan kun je misschien aan vrijwilligers denken. Het ligt er helemaal aan waarvoor je hulp zoekt. Succes!