Welke betaalde papieren kranten zullen in Nederland overleven?

Het gaat al een tijd niet goed in krantenland. Door opkomst internet, vergrijzen van het ledenbestand, concurrentie gratis kranten etc.
Ik zit me af te vragen of er überhaupt betaalde kranten gaan overleven in Nedreland en welke dat dan zijn?
Welke kranten liggen er over 10 jaar nog in de kiosk te koop?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (8)

Ha, die Yason;

Vervang het AD op dat plaatjes door de Telegraaf en ik denk dat je de (landelijke) diehards wel zo'n beetje te pakken hebt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Toevallig was ik daar vandaag ook over na aan het denken maar dan in de zin van; hoop dat alle kranten snel opgedoekt worden en alles op internet gezet wordt, scheelt een een grote berg papier!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat is simpel: de kranten die zich het best weten aan te passen aan de verminderde vraag naar een papieren krant.

Een strategie zou kunnen zijn om naast de papieren krant ook niet papieren kranten te verkopen, of ook andere marktsegmenten te betreden, bijv. informatief wc papier.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je dan een pak van 10 rollen koopt zit je wel oud nieuws te lezen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
informatie > nieuws....
Ik denk de telegraaf
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk als ik eerlijk ben dat alleen kranten overleven die een hele specifieke doelgroep hebben die niet al breed wordt bediend.
De kranten die het nieuws vanuit een bepaalde visie belichten zullen het overleven. De mensen die objectief nieuws zoeken, halen hun informatie overal en nergens (televisie; internet; etc.) vandaan. De krantenlezers die een bepaalde visie aanhangen, zullen het nieuws graag vanuit die visie toegelicht blijven zien. Momenteel verliezen al veel kranten lezers, maar met bijv. de Christelijke dagbladen gaat het juist goed.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
10 jaar is te kort, zo snel verandert de wereld niet. Hoor de stellingen van de "experts" uit 1985 dat we 10 jaar later een papierloos kantoor zouden hebben nog in m'n oor naklinken, zeg maar.

Over 50 jaar is ander verhaal: zodra de gehele populatie is opgegroeid met distributie via internet is het over voor de papieren versies (bewijs vind je nu al: nauwelijks 2% van de jeugd tot 20 jaar neemt nu nog een krantenabonnement, tot 30 jaar ook nog maar 5%)

Dus: niet 1, maar verdwijnen geleidelijk in komende 50 jaar.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je eerste punt maakt gebruik van een vergelijking. De kritische vraag hierbij is altijd of de vergelijking wel op gaat. In dit geval vind ik van niet. In 10 jaar kan er op dit gebied heel veel veranderen. Kijk maar naar de leeftijdsopbouw van de mensen die op een krant geabonneerd zijn. Dat zijn veel ouderen, daarvan zullen er veel de komende 10 jaar sowieso afhaken door ziekte en overleden. Dit komt nog eens boven op alle andere ontwikkelingen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er bestaat verband tussen 1e en 2e alinea: ik zeg "zo snel verandert de wereld niet", omdat in 10 jaar de huidige generatie, hetgeen ik verder daaronder verduidelijk, niet volledig is "ontdaan" van digibeten, en -dus-, althans naar mijn bescheiden mening, de stelling betreffende die 10 jaar wel degelijk valt te verdedigen... 10 jaar is gewoon te kort, zo snel verandert de wereld niet:)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vroeger moest je je jaarcijfers publiceren in de Staatscourant. Dat is afgeschaft. Dat geldt voor steeds meer publicatie verplichtingen. Mijn inschatting zou dus best kunnen uitkomen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vroeger was om precies te zijn 30 juni 2005. En daar is om precies te zijn 7 jaar over gesteggeld in het parlement, terwijl het om een onzinnige handeling gaat (namelijk KvK actie, niets grondwettelijks). Als alle 27 onderdelen op deze wijze, en dat is wel te voorzien, 2 keer zo snel worden afgeschaft (maar over de publicatieplicht van wetten gaat ook nog 'ns 10 jaar gesteggeld worden), dan komen we ook op 50 jaar uit. Je schat verkeerd in dus, en ik sluit de discussie.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja PLR je hebt helemaal gelijk hoor! Hoe kon ik het eerst zo verkeerd zien? Discussie gesloten.
Minimaal de Staatscourant.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het Reformatorisch Dagblad is een landelijkdagblad wat verantwoord nieuws en achtergrondinformatie geeft. En heeft nog geen last van rode cijfers.