"wat doet de politie in amerika alls ze mensen staande houden die bij vorbeeld aleen de nederlanse taal kennen ??"

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hetzelfde als wat de Nederlandse politie doet met iemand die (pakweg) alleen Fins spreekt: meenemen naar het bureau en een tolk inschakelen (als de overtreding daarvoor ernstig genoeg is tenminste)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Helaas, de politie mag niet zelf een tolk inschakelen, zij moeten wel de gelegenheid geven een tolk te zoeken.
Een aangever moet soms ook nog eens zelf de beëdigde tolk betalen.

Antwoorden (1)

Als een buitenlander, in het geval van de vraag zal het om een Nederlander, in Amerika wordt staande gehouden dan wordt er, net zoals in Nederland, eerst naar de identiteitspapieren gevraagd. Zelfs al spreekt iemand geen enkel woord Engels, door gebaren van de politieagent wordt dit in zo’n situatie door iedereen begrepen.
Kan men geen identiteitsbewijs tonen, dan zal men mee moeten naar het politiebureau. De politie regelt geen tolk, dat moet men zelf regelen.

Je wordt in de gelegenheid gesteld om contact op te nemen met de ambassade of het consulaat, dat geldt voor iedere buitenlander die in de VS in de problemen komt.
De medewerkers van de ambassade of het consulaat zullen uitleggen hoe men een tolk kan regelen, zij kunnen niet zelf als tolk optreden. Zij kunnen informatie geven over het rechtssysteem en indien nodig juridische bijstand regelen. Zij kunnen op verzoek het ministerie van Buitenlandse Zaken laten weten dat u in de problemen zit.