De landen die het rijkst aan bodemschatten zijn, waar het klimaat het gunstigst is , kortom: waar het meest te halen valt, zouden binnen de kortste keren volstromen door figuren die zich er bovendien het snelst kunnen bevinden. Slimmerikken en bezitters van kruiwagens.
Het arme voetvolk zou achterblijven in eigen gebied, waar nu helemaal geen kans op groei meer zal bestaan.
Het is nu voor een deel al zo.. Feit is dat politieke vluchtelingen dikwijls tot het kader van het land behoorden wat ze ontvlucht zijn. Het arme voetvolk heeft geen middelen om te vluchten. Bovendien zoekt de vluchteling bij voorkeur een nieuw thuisland met een gezonde economie , waar volop gelegenheid is voor een solide of zelfs luxe bestaan.
Het is maar goed dat er paal en perk wordt gesteld aan het wereldwijde vestigen , want we maken dagelijks mee hoe lastig alleen al het punt integratie kan zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Omdat landen met bijvoorbeeld een slechtere economie, mensen laten gaan en deze dan terechtkomen in een land met een goede economie, deze mensen werken vaak voor heel wat minder en zorgen er dus voor dat de goede economie, steeds slechter word.

En dit is pas één van de vele andere redenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat mensen egoistisch zijn en al het goede voor zich zelf willen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ongelimiteerde in of uitstroom is niet goed voor welk land dan ook. Zou een hoop problemen kunnen veroorzaken. Het is logisch dus dat een en ander aan banden is gelegd.
13 jaar geleden
Omdat de wereld ('aarde') niet voor iedereen is, maar landen die hebben 'geclaimd'.
Dit stamt uit de tijd dat men nog niet zo slim waren. Nu ook nog niet overigens.