Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Ik heb een tijd geleden op tv een documentaire hierover gezien. De meeste ingeleverde kleren [in van die bakken die op straat staan] worden NIET direct aan mensen geschonken die het nodig hebben.

Er zit een hele industrie achter. Je kleren gaan eerst naar een soorteercentrum. Hier worden bruikbare kleren gescheiden van niet zo bruikbare kleren [weet de precieze eisen niet meer] vervolgens worden je kleren samengeperst in een baal. Deze worden verscheept naar o.a. Afrika. Hier worden ze vervolgens weer verkocht. [althans, het deel dat door de selectie is gekomen, en die selectie is echt streng. Als het er niet doorheen komt dan wordt het vernietigd/gerecycled]

In Afrika zijn er dus mensen, straatverkopers meestal, die een baal kopen en vervolgens de kleren hiervan weer doorverkopen aan de mensen daar.

Heb even snel gegoogled maar kon niks vinden. Misschien dat ik het ooit bij NOVA of whatever heb gezien maar ik dacht dat het een documentaire was. Misschien als je zelf nog kijkt dat je hem ergens vindt op youtube of iets anders.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Naar de (winkel)verkoop volgens hun site. En met het opgehaalde geld worden dan weer projecten voor de "gehandicapte medemens" gefinancierd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding