Wat is het veiligste land ter wereld?

qua
- geweld en terrorisme etc.
- natuurrampen
- goede voorzieningen

Hier was ik wel benieuwd naar! We zijn namelijk aan het kijken voor een leuk land om op vakantie te gaan, en in al die reisgidsen staat "dit is een heel veillig land, blablabla etc." Maar wat is nou echt het veiligste land?

Weet jij het antwoord?

/2500

Groenland.

Qua veiligheid scoort Nederland hier relatief hoog (mede door het feit dat het zo klein is (=> beheersbaar voor veiligheidsdiensten) Ook qua naruurrampen , komen hier nauwelijks voor. Voorzieningen in Nederland spreken voor zich. Maar ja,.. het weer hé......

Of het echt het veiligste land is?Maar wat dacht je van Luxemburg, schoon,mooi,en weinig terroristen.

Nederland

Bronnen:
http://www.lekkerweg.nl/nl/

Of ga naar een scandinavisch land. Prachtige natuur en veilig. Plus goede voorzieningen. Kan me niet voorstellen dat in de bossen van Noorwegen of Zweden een terroristische aanslag wordt gepleegd... Als je denkt: ja, maar het weer... Vorig jaar was ik in Zweden en daar was het warmer dan in Frankrijk!

Volgens mij is Antartica nog terrorist vrij... Maar dan moet je, je wel dik aankleden tegen de kou. Het is daar gemiddeld -48 graden...

Suriname: Geen oorlogen, vrijwel altijd goed weer (als je van warmte houdt), prima cultuur, als je van natuurschoon houdt voldoende te beleven, geen aardbevingen, geen vulkaanuitbarstingen en ook geen orkanen. Nadeel: het is wat duurder dan de gemiddelde vakantie. Het is er heerlijk toeven en voor mij bestaat er niets mooiers als lekker in een hangmatje in natuurpark Brownsberg te hangen en daarna lekker een wandeling naar de watervallen te maken om een heerlijke natuurlijke rugmassage op te halen onder de Irene waterval! Edit: En in grote delen van Suriname (in de hoofdstad Paramaribo zeker, in de binnenlanden iets minder) wordt Nederlands gesproken. Wel zo handig.

Bronnen:
suriname, sranan, sranang

Behalve Nederland is ook Liechtenstein veilig, Monaco, Cuba (daar patrouilleert opvallend veel politie) en IJsland.

Andorra of Zwitserland. Allebei de landen voldoen aan je specificaties en hebben een schitterende natuur. Wij zouden er best willen wonen.

Vaticaanstad is veilig: die staat vol met de Zwitserse garde.

Vanwege meteorietinslagen in de oceaan (gigantische tsunami's) moet je dus niet een land aan de kust nemen. Verder geen land kiezen waarvan 't bekend is dat er een aardbreuk door heen loopt. Verder een gebied waar geen orkanen of grote droogte of overstromingen of oorlogen of grote aardverschuivingen plaatsvinden. Ik denk dat Slowakije een goede keus is.

Friesland

Tolekau?

Ik zou zeggen Denemarken, maar dat is best een duur land om op vakantie te gaan. Voor Zweden geldt hetzelfde, maar Zweden heeft een mooiere natuur. Daarom zou ik je aanraden eens over Finland na te denken. Daar weten we maar twee dingen van: Nokia komt er vandaan, en ze hebben er 1000-en-een meren.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100