Wat is het veiligste land ter wereld?

qua
- geweld en terrorisme etc.
- natuurrampen
- goede voorzieningen

Hier was ik wel benieuwd naar! We zijn namelijk aan het kijken voor een leuk land om op vakantie te gaan, en in al die reisgidsen staat "dit is een heel veillig land, blablabla etc." Maar wat is nou echt het veiligste land?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (15)

Groenland.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Qua veiligheid scoort Nederland hier relatief hoog (mede door het feit dat het zo klein is (=> beheersbaar voor veiligheidsdiensten) Ook qua naruurrampen , komen hier nauwelijks voor. Voorzieningen in Nederland spreken voor zich. Maar ja,.. het weer hé......
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Of het echt het veiligste land is?Maar wat dacht je van Luxemburg, schoon,mooi,en weinig terroristen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Of ga naar een scandinavisch land. Prachtige natuur en veilig. Plus goede voorzieningen. Kan me niet voorstellen dat in de bossen van Noorwegen of Zweden een terroristische aanslag wordt gepleegd...
Als je denkt: ja, maar het weer... Vorig jaar was ik in Zweden en daar was het warmer dan in Frankrijk!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Volgens mij is Antartica nog terrorist vrij...

Maar dan moet je, je wel dik aankleden tegen de kou. Het is daar gemiddeld -48 graden...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Suriname: Geen oorlogen, vrijwel altijd goed weer (als je van warmte houdt), prima cultuur, als je van natuurschoon houdt voldoende te beleven, geen aardbevingen, geen vulkaanuitbarstingen en ook geen orkanen. Nadeel: het is wat duurder dan de gemiddelde vakantie. Het is er heerlijk toeven en voor mij bestaat er niets mooiers als lekker in een hangmatje in natuurpark Brownsberg te hangen en daarna lekker een wandeling naar de watervallen te maken om een heerlijke natuurlijke rugmassage op te halen onder de Irene waterval!

Edit: En in grote delen van Suriname (in de hoofdstad Paramaribo zeker, in de binnenlanden iets minder) wordt Nederlands gesproken. Wel zo handig.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
aai, je hebt gelijk man !! Suriname is DIK OKE
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ben ik helemaal mee oneens...Suriname is duidelijk niet het veiligste land. En ik ben een (half)surinamer. Je hebt daar zoals wij ze noemen...straatrovers. Mensen die je huis proberen binnen te dringen om alle spullen mee te nemen die ze kunnen. Ze hebben er dan ook niks voor niks tralies voor de ramen. Het is een mooi land, (qua natuurgebieden) maar echt veilig..nee. Ik ga er in ieder geval nooit meer naar toe. Heb mij er nooit veilig gevoeld, constant de angst voor aanranding en verkrachting, omdat de mannen er asociaal waren. Voor veel vrouwen is het een probleem daar. Ohw ja...het water is er trouwens niet om te drinken...dat vind ik niet onder ''goede voorzieningen'' vallen...er zaten soort van maden of hele kleine slangetjes in het gewone kraanwater, zelfs in het duurste hotel.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Lientje, ben ik niet geheel met je eens. Straatroof en onveiligheid voor vrouwen heb je overal (ok, dat Pssst is wel vervelend) Het kraanwater in Suriname is het beste ter wereld. Geen slangetjes, ook onreinheden, dit betwist ik echt. Tip: Als vrouw niet alleen over straat gaan als het donker is buiten de toeristenzone's. Mi e wan Bakra (ik ben een blanke Nederlander) maar ik heb mijn hart aan Suriname verkocht. Mijn vakantiebestemming nummer 1! Ik beveel het vragensteller dus van harte aan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Chris, maar iedereen die beleefd het daar op zijn eigen manier, maar de meeste vrouwen die ik ken, die surinaams zijn en daar gewoond of op vakantie waren, hebben zich er ook niet veilig gevoeld... ik loop nooit in het donker alleen, maar gewoon op klaarlichte dag ben ik daar meerdere malen lastiggevallen...en dat is misschien overal zo, maar ik heb het nergens, in geen elk ander land, zo erg meegemaakt als in Suriname Hollanders schijnen dat soort dingen moeilijk te zien en niet mee te maken..Mijn schoonvader is ook blank en die zegt ook dat hij het een geweldig land vind en dat mijn schoonmoeder (zijn vrouw) nooit is lastig gevallen, terwijl zij, die surinaams is, zegt dat ze daar is aangerand... Suriname is leuk, zolang je maar niet in de steden (boven-Suriname ook wel genoemd) komt, blijf gewoon in het bosgebied
Behalve Nederland is ook Liechtenstein veilig, Monaco,
Cuba (daar patrouilleert opvallend veel politie) en IJsland.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mwah... pas op met Cuba. Een deel van de politie is zwaar corrupt en ook het stelen van eigendommen van toeristen is onder sommige Cubanen een geliefde hobby.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, dat klopt. Maar corrupte politieambtenaren en dieven heb je overal, dus je moet altijd uitkijken.
Ik ben er meerdere malen geweest en heb nog nooit problemen gehad met poltie of diefstal. Dit in tegenstelling tot sommige Europese landen.
Andorra of Zwitserland.
Allebei de landen voldoen aan je specificaties en hebben een schitterende natuur.
Wij zouden er best willen wonen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vaticaanstad is veilig: die staat vol met de Zwitserse garde.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vanwege meteorietinslagen in de oceaan (gigantische tsunami's) moet je dus niet een land aan de kust nemen. Verder geen land kiezen waarvan 't bekend is dat er een aardbreuk door heen loopt. Verder een gebied waar geen orkanen of grote droogte of overstromingen of oorlogen of grote aardverschuivingen plaatsvinden.

Ik denk dat Slowakije een goede keus is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nederland ligt óók aan de kust ..?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik zou zeggen Denemarken, maar dat is best een duur land om op vakantie te gaan. Voor Zweden geldt hetzelfde, maar Zweden heeft een mooiere natuur.

Daarom zou ik je aanraden eens over Finland na te denken. Daar weten we maar twee dingen van: Nokia komt er vandaan, en ze hebben er 1000-en-een meren.