Inschrijf adres is dat anders als postadres??

Kameraad woont gorredijk bij stel in huis zoekt inschrijf adres en geen postadres wat is verschil en zou die mijn adres kunnen gebruiken daarvoor omdat ik wel alleenstaande moeder uitkering heb niet dat ik strakjes van alles op me dak krijg want heb geen last van schuld en wil ik ook wel zo houden graag

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
15.6K

Antwoorden (2)

Het inschrijfadres is het adres waar je woont.
Het postadres is adres waar iemand alleen zijn post ontvangt maar niet woont.
Iemand die jouw adres als inschrijfadres gebruikt, woont voor de gemeente dus bij jou. Dit kan consequenties hebben voor je uitkering.
SimonV
6 jaar geleden
Inekez1
6 jaar geleden
+
En concreet antwoord op de vraag "...zou die mijn adres kunnen gebruiken daarvoor?" is dus Nee, dat kun je beter niet doen.
Bij je inwonen of alleen maar iemands post ontvangen, dat is het verschil. Dus als je een uitkering krijgt, moet je eerst maar eens goed informeren.

Postadres is harmloos.
Inschrijfadres; kijk uit!

Toegevoegd na 7 uur:
Bij deze alsnog bronnen, achtergrond. Beter laat dan nooit!
Denk aan huurtoeslag (belastingdienst) en extra iemand inwonen (wbv) en uitkering! (uwv/Sociale Dienst)

-De gemeente kan een boet opleggen van maximaal € 325,- als iemand ten onrechte ingeschreven staat. Daarnaast kunt u en uw familielid problemen krijgen moet toeslagen van de belastingdienst en uitkeringsinstanties. Als u een huis huurt kunt u problemen krijgen met de verhuurder.
-Maar u wilt hem wel op uw adres laten inschrijven dus formeel woont hij daar dan ook en dat kan vragen oproepen bij de verhuurder als ze daar achter komen.
-Er is geen sprake van legaal wonen. Bij schulden van het familielid, bijvoorbeeld niet betaalde verkeersboetes, kan bij u beslag worden gelegd op de inboedel.

http://www.rechtswinkel.nl/antwoorden/20746/wat-is-verschil-tussen-een-postadres-en-woonadres-ik-wil-namelijk-een-familielid-in-laten.html
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Inekez1
6 jaar geleden
"Dus als je een uitkering krijgt, moet je eerst maar eens goed informeren." Dat doet ze nu toch door deze vraag te stellen!