Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is beter voor het milieu: online bestellen of in de winkel?

Online bestellingen vergen veel transport, maar als je naar de winkel gaat (met auto) is dat ook belastend voor het milieu, Terwijl de winkel voor zijn bestellingen ook een beroep op het transport moet doen.
Hierover zijn ongetwijfeld cijfers bekend. Waar kan ik die evt vinden?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.3K
paulus811
6 jaar geleden
Vergeet ook de vaak idiote hoeveelheid verpakkingsmateriaal bij online bestellingen niet.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Of verwarming van verkooppanden.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Bezorgen aan huis door een koeriersbedrijf levert de leefomgeving een schade op van 3,8 cent per pakket. Wie zelf op pad gaat naar een fysieke winkel en naar huis rijdt met de boodschappen belast het milieu omgerekend met een schadepost van 4,5 cent.
(Lees meer...)
fremar
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Onderzoek (misschien ook ietwat gedateerd, 2 jaar oud...?) is gedaan in opdracht van de webwinkelvereniging, dus is het wel betrouwbaar genoeg? En ik vraag me af, of er rekening is gehouden met die vele mensen, die iets weer terugsturen, omdat een kledingstuk bijv. niet past.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding