De NABV (Nederlandse Airsoft Belangen Vereniging) is momenteel bezig met acties om airsoft te legaliseren in Nederland. Dit heeft ertoe geleid dat er een petitie is gestart en er Kamervragen over Airsoft zijn gesteld, de Minister heeft echter laten weten geen intentie te hebben om de wapenwet aan te passen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thx

Andere antwoorden (4)

Volgensmij is er een wet in de maak die ze wel legaal maakt! Of althans, er wordt een wet gewijzigd.. Maar of dat nu al het geval is durf ik je niet te zeggen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neen en zolang ze niet van vorm wijzigen worden ze ook niet legaal.

De wapens lijken te veel op werkelijke vuurwapens waardoor ze geschikt worden voor bedreigingen bij beroving os afpersing.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij mag het wel maar mag in geen geval lijken op een vuurwapen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ze op vuurwapens lijken zijn ze verboden.

De Wet wapens en munitie onderscheidt vier categorieën wapens.

Het gaat om de volgende categorieën:

Categorie I. De wapens in deze categorie zijn niet-vuurwapens, waarvan de aanwezigheid onder geen enkele omstandigheid kan worden aanvaard.
Voorbeelden: ballistische messen, ploertendoders, wurgstokjes, boksbeugels, nabootsingen van vuurwapens.