Wat voor werkje kan ik maken?

Ik moet met peuters een werkje maken wat te maken heeft met muziek. Het moet wel simpel zijn, maar niet zo simpel als een kleurplaat. het liefste gebruik ik keukenrollen en papier e.d. Geen doosjes, ik kan niet zo snel nog aan zoveel komen.

Toegevoegd na 41 minuten:
Het mogen ook geen schudkokers of sambaballen e.d. worden, dat hebben we al gedaan

Weet jij het antwoord?

/2500

WC-olletjes en een paar pakken rijst, crepepapier en gekleurd papier. Kun je geweldige ritme-instrumenten mee maken. Met ook nog leuke sliertjes eraan of veertjes en frutteltjes er op, til je het boven het niveau kleurplaat uit. Trommels van lege conservenblikken doen het ook altijd goed.

Sambaballen Dit heb je nodig: papieren boterhamzakjes rijst wasco/stiften cadeaulint schaar elastiekjes stokje/tak Zo ga je te werk: Zorg voor stevige, papieren (effen) boterhamzakjes. Gebruik voor elke sambabal een stokje/tak van 25 cm lang en 2 cm dik. Kleur de zakjes aan beide kanten vol. Blaas het zakje open en doe er wat rijst in. Bind het zakje met een elastiekje stevig om het stokje. Maak met een stukje cadeaulint de sambabal af. En dan.... lekker zingen en muziek maken!

Bronnen:
http://members.home.nl/knutsel3/muziek.html

muziek noten mobile... maak wc rolletjes zwart liefst ook van binnen. knip zo'n rolletje in schijven van 2 cm. maak er van engels karton een zwart stokje of vlaggetje aan en hang ze met een draadje aan een kledinghanger. Leuk met verschillende soorten noten....