Wat voor werkje kan ik maken?

Ik moet met peuters een werkje maken wat te maken heeft met muziek. Het moet wel simpel zijn, maar niet zo simpel als een kleurplaat. het liefste gebruik ik keukenrollen en papier e.d. Geen doosjes, ik kan niet zo snel nog aan zoveel komen.

Toegevoegd na 41 minuten:
Het mogen ook geen schudkokers of sambaballen e.d. worden, dat hebben we al gedaan

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

WC-olletjes en een paar pakken rijst, crepepapier en gekleurd papier. Kun je geweldige ritme-instrumenten mee maken.
Met ook nog leuke sliertjes eraan of veertjes en frutteltjes er op, til je het boven het niveau kleurplaat uit.

Trommels van lege conservenblikken doen het ook altijd goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1! Je haalt me de woorden uit het toetsenbord! :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stápels van die dingen gemaakt......
Wat dacht je van een heuse Tamboerijn

Nodig: 2 papieren bordjes, vulling (bv. rijst, bonen), cadeaulint, schaar, verf, nietmachine.

Beschilder (of beplak) de papieren bordjes met vrolijke kleurtjes. Wanneer ze droog zijn, strooi je op de binnenkant van één bord wat rijst of bonen. Leg het andere bordje er als een deksel op niet de randen aan elkaar vast. Bevestig eventueel wat vrolijk gekleurde linten onderaan de tamboerijn.

Voor de allerkleinsten is het misschien raadzaam om geen nietjes te gebruiken.Beplak in dit geval de bordjes met vrolijk gekleurde papieren figuren. Dat wordt een muzikaal feest......!

Toegevoegd na 1 minuut:
En voor meer..., volg de link!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sambaballen

Dit heb je nodig:
papieren boterhamzakjes
rijst
wasco/stiften
cadeaulint
schaar
elastiekjes
stokje/tak

Zo ga je te werk:
Zorg voor stevige, papieren (effen) boterhamzakjes. Gebruik voor elke sambabal een stokje/tak van 25 cm lang en 2 cm dik. Kleur de zakjes aan beide kanten vol. Blaas het zakje open en doe er wat rijst in. Bind het zakje met een elastiekje stevig om het stokje. Maak met een stukje cadeaulint de sambabal af. En dan.... lekker zingen en muziek maken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
muziek noten mobile... maak wc rolletjes zwart liefst ook van binnen. knip zo'n rolletje in schijven van 2 cm. maak er van engels karton een zwart stokje of vlaggetje aan en hang ze met een draadje aan een kledinghanger. Leuk met verschillende soorten noten....