Hoeveel kost Geert Wilders de Nederlandse samenleving?

Toegevoegd na 5 minuten:
Inclusief beveiliging.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
17.4K
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Je kunt beter de vraag anders stellen: hoeveel kost de democratie de Nederlandse samenleving. De vraag die hier dan uit voort komt is, hoeveel is de democratie ons waard. Wilders moet als politicus gewoon veilig zijn werk kunnen doen. Dat hij beveiligd moet worden is al zeer triest, maar dat kan al niet anders meer tegenwoordig. Zo ver zijn we al heen met de Nederlandse samenleving.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niks meer of minder dan de andere politieke kopstukken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben het met Italklaas eens. Het feit dat Wilders zoveel bescherming nodig heeft, duidt erop dat hij pijnlijke punten aanstipt, mensen op hun lange teentjes trapt. Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat Job Cohen de Nederlandse samenleving kost en gekost heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste c4th. De redenering klopt niet. Bin Laden heeft ook bescherming nodig, trapt die ook op lange teentjes? Job Cohen heeft handelsmissies begeleid naar o.a. China. Is dus heel goed geweest voor de economie. Verder heeft hij heel veel bereikt met de veiligheid in Amsterdam, op die manier heeft hij de samenleving veel geld bespaart. Wikders tot nu toe de economie alleen maar geschaad.

Het beste antwoord

2 miljoen per jaar
De volledige bescherming van een persoon kost ongeveer 2 miljoen euro per jaar. De minister kan dit bedrag uit veiligheidsoverwegingen echter niet specificeren.
Bij de beveiliging van de bedreigde Geert Wilders spelen de inhoud van zijn uitspraken en de kosten geen enkele rol.

Elke keer dat Geert Wilders namens zijn partij de PVV een vergadering van de Haagse gemeenteraad bezoekt, kost dat de gemeente Den Haag tussen de 10.000 en 15.000 euro. De kosten zitten onder andere in het huren van detectiepoortjes en het inzetten van extra beveiligingsmensen

Toegevoegd na 3 minuten:
Oh, dat is de beveiliging.
Plus natuurlijk € 7.311,56 bruto per maand, vakantie-uitkering van 8% en in december een eindejaaruitkering.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het meest informatieve antwoord.

Andere antwoorden (5)

Geert wilders kost Per Jaar:
- € 94.757,00
- 18 flessen bleekmiddel
en vele uren doelloze tv uurtjes...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar dat betaalt hij zelf. De vraag is wat is zijn inkomen uit zijn verschillende politieke functies? etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kamerleden krijgen een onkostenvergoeding voor hun werk: de schadeloosstelling - per 1 januari 2010: € 7.311,56 bruto per maand.
Daarnaast ontvangen zij een vakantie-uitkering van 8% en in december een eindejaaruitkering en zij hebben recht op onkostenvergoedingen, pensioen, outplacement en wachtgeld.
De compensatie die op de site is vermeld is inclusief vakantiegeld.
Daarnaast ontvangen zij een vakantie-uitkering van 8% en in december een eindejaaruitkering en zij hebben recht op onkostenvergoedingen, pensioen, outplacement en wachtgeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ps. de bron: http://www.tweedekamer.nl/contact/veel_gestelde_vragen/index.jsp#TitleLink11
Ik heb in de krant gelezen qua beveiliging alleen al 18000 euro per maand

de rest komt er nog bij
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weinig tot niks.Als we hem moeten geloven.Hij zegt dat hij financiers heeft die alles betalen.Of we hem moeten geloven en wie dan die geldschieters zijn blijft onduidelijk...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Minder dan het koninklijk huis kost ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vroeger was er geen beveiliging nodig in dit land.
Is het niet gewoon al te triest voor woorden dat er zowat dagelijks ,dreigementen, worden geuit?
Te ziek voor woorden. Als dat niet zou zijn...had Wilders ook geen beveiliging nodig..