Zijn moslims bang voor de PVV?

Ik zie regelmatig dat moslims de posters van Geert Wilders van de borden afscheuren.Doen ze dit omdat ze bang zijn voor deze man?En is dat niet strafbaar?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Mocht het ooit tot rassenrellen komen, wat ik dus echt niet wil, dan hoeft daarvan niet bij voorbaat een negatieve werking uit te gaan." Geert Wilders, HP/De Tijd, 6 februari 2004 Hier word ik als niet moslim zelfs bang van.

Het beste antwoord

Ik denk dat we in dit geval onder moslims moeten verstaan 'Marokkaanse pubers van het mannelijke geslacht'. Ze zijn niet bang van de PVV maar kunnen geen kritiek verdragen. Je verdraagzaam tonen aan de onverdraagzamen zoals Cohen dat doet versterkt dat gedrag alleen maar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Dat denk ik niet, eerder een hekel hebben aan.

Maar ook niet alle moslims. Ik ken er minimaal één die zelfs PVV gaat stemmen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ken er ook eentje. Die wil graag dat Wilders aan de macht komt zodat hij verplicht zijn Turkse paspoort moet inleveren en dus niet meer in het Turkse leger hoeft te dienen. Tja, ieder zijn eigen redenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
?
Alsof ze in Turkije Wilders boven hun eigen wetten plaatsen. Als je hier iemands paspoort afneemt wil dat toch niet zeggen dat Turkije die persoon niet meer als Turks staatsburger ziet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dit is een blanke, Nederlandse man van 65 die zich jaren geleden, toen hij nog in het Midden-Oosten werkte heeft bekeerd tot de Islam (uit overtuiging, niet omdat dat moest oid).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@mjn; daar zijn in Turkije regels voor. Iemand die z'n nationaiteit opgeeft is niet meer dienstplichtig; http://www.ind.nl/nl/inbedrijf/actueel/Nederlandse_Turken_en_Turkse_dienstplicht.asp
Ik ken er wel wat die dat hebben gedaan om niet in het leger te hoeven. Liever alleen Nederlander dan een boete.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik dacht al,een moslim die pvv stemt?Heeft hij zeker heimwee naar zijn eigen land.
Posters afscheuren is hetzelfde als overplakken met andere verkiezingspropaganda. Het is zeker niet strafbaar. Extreem-rechts is een politieke strekking die ontstaan is uit de groeiende angst voor allochtone inwijkelingen. Je kan dus stellen dat er angst is langs beide kanten.

Voorbeeld: Hitler gaf de Joden de schuld van de economische en financiële crisis en viseerde hen daarom.
Waarom? Uit angst voor een bevolkingsgroep die zich naar zijn mening superieur gedragen. Angst veroorzaakt extreem gedachtegoed dat dan weer andere mensen aanzet tot haat tegen een bepaalde bevolkingsgroep.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt niet zeggen: zijn moslims bang!
Sommige zullen niet bang zijn..andere wel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wie is er nu bang voor Wilders. Ik ben alleen bang voor de gekken die op hem gaan stemmen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen enkele moslim is bang voor Wilders,hij is bang voor de moslims
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 Barca
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zie ik anders.Geert is niet bang voor de islam,hij heeft er alleen een hekel aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij heeft geen hekel aan de islam,hij heeft een hekel aan die rare gewoontes die ze hebben.En van mij mag hij dat hebben hoor.In de meeste moslimlanden hebben ze ook een hekel aan ons,als je sommige imams hoort prediken.
He bah...Wat een kleuterklas gedrag zeg. Strafbaar?
Neuh...dat denk ik niet.
Maar wat als iemand een Islam poster eraf zou trekken...dan zijn de poppen aan het dansen waarschijnlijk.