Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan een militair na zijn opleiding allemaal?

Ik heb reeds gesolliciteerd bij de Luchtmobiele Brigade als Infanterist. En vroeg mij af wat deze allemaal kunnen na de opleiding, en dan bedoel ik fysiek, en niet dingen als kaartlezen,abseilen,schieten.

Bv.

50x opdrukken
20x optrekken
15 km hardlopen in een uur
15 km marsen met bepakking in 2 uur

Heeft iemand enig idee van deze statistieken?

Dit zodat ik weet wat ik nog moet trainen en wat al redelijk goed is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
471

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat hangt heel sterk af van het onderdeel waar je bij terecht komt en of je soldaat wordt of onderofficier of officier. In alle gevallen zal je bekend moeten worden met de protocollen binnen het leger.

De details van de basis weet ik niet maar ik weet wel zeker dat die voor iedere normaal fitte jonge volwassenen zeer haalbaar is binnen de tijd die voor de standaard basistraining staat.

Je hebt binnen het leger ook nog aparte vervolg brevetten op je standaard fysieke training (als Militair Lichamelijke Vaardigheid [MLV] en MLV blauw, Geoefend Militair Zwemmen en Militaire Vijfkamp). Deze zijn beduidend zwaarder en vergen doorgaans stevige training. Of je die kan/mag gaan halen zal heel erg afhangen van hoe dat bij het onderdeel is geregeld waar je bij terecht komt.

Je kan overigens als nieuwe sollicitant gewoon opbellen voor verdere informatie. Doorgaans wordt een dergelijke interesse gemakkelijk opgemerkt en het geeft aan dat je serieus en enthousiast bent.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je hoeft niet te trainen,de juiste training krijg je wel tijdens de opleiding. Als je zorgt,dat je een goede conditie hebt,lig je al op veel sollicitanten voor. Wat een militair na zijn opleiding moet kunnen,zal wel aan de specialiteit van de betreffende militair liggen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding