Twijfel aan opleiding

Wat kan ik nu het beste doen? Begin weer te twijfelen of dit wel de juiste opleiding is voor mij, sta er ook niet al te best voor maar dit komt meer doordat ik er geen tijd in steek eigenlijk...

Het probleem is dat al geswitcht ben van opleiding na 1 jaar en dit eigenlijk niet nog een keer wil....

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (5)

Je geeft zelf het antwoord. Je wil niet weer switchen. Ga dus meer tijd in je opleiding steken. Maar een goed plan, zodat je op vaste tijden kan studeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist omdat je er geen tijd in steekt en er dus slecht voor komt te staan, ga je natuurlijk nog meer twijfelen. Of misschien komt alle twijfel wel als een soort excuus, om je slechte punten te rechtvaardigen; je kunt dan makkelijk zeggen dat je de opleiding niet interessant genoeg vindt.

Ik raad je aan, om in elk geval dit schooljaar nog zo goed mogelijk af te ronden. Probeer je slechte punten nog om te buigen naar goede. Misschien krijg je daardoor al een andere kijk op de studie. en anders moet je de zomervakantie maar gebruiken om eens goed na te denken. Blijven switchen van opleiding is in elk geval geen optie. Dat heb je zelf denk ik ook al goed door.

Succes!
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Waarom steek je er geen tijd in?
Omdat je eigenlijk al beslist hebt dat die opleiding niks voor jou is?
Wij hier kunnen jou geen kant opsturen, weten ook niet wat de opleiding inhoudt, misschien is er een mentor waar je mee kunt praten om alles op een rijtje te zetten?
anneliez
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb er nooit zin in, weet het dramatische instelling...
anneliez
13 jaar geleden
dan of je instelling veranderen, of de opleiding. Bedenk dat het werk wat op de opleiding volgt vaak leuker is dan de opleiding. soms moet je gewoon door de zure appel heen.
Volgens mij is het een typisch gevallentje niet genoeg motivatie ligt het aan de opleiding of ligt het aan jou. Zolang je niet achter je keuze staat ben je niet gemotiveerd en ik weet een opleiding kiezen is niet makkelijk (sommige mensen vinden dat wel maar zo eentje ben jij waarschijnlijk niet) dus of je probeert je zelf te motiveren waarom je deze opleiding ook al weer gekozen hebt, wat sprak je toen aan en je maakt hem netjes af of je kapt er mee en ga een tijdje werken (waarschijnlijk is een beroep kiezen ook niet makkelijk voor je ) tot je weet welke kant je wel op wilt. En helaas heel veel mensen weten op hun 50ste nog niet zeker of ze de juiste keuze hebben gemaakt dus je bent echt niet de enige.

sterkte
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben ook bezig aan mijn derde opleiding in drie jaar tijd. Voelde me nooit op mijn gemak bij de eerste studie. Ik was zo bezig met mijn diploma halen op de middelbare school dat mijn ouders daarna zeiden: ga maar rechten doen. O wat voelde ik mij daar dom! Ben er na een jaar mee gestopt en ging toen iets anders doen. Ook totaal niet mijn ding na mijn idee. Stopte er geen tijd in en ging vooral stappen en feestjes langs. Toen ben ik weer gestopt en in dat halve jaar waarin ik 'niets' deed kwam ik iemand tegen die mij heeft geinspireerd met geweldige verhalen over haar werk. Nu ben ik afgelopen jaar aan die studie begonnen en haal goeie cijfers! Ben veel meer bezig met studeren dan die twee jaar daarvoor bij elkaar!

Zoek iemand die je inspireerd met zijn verhaal, er zijn (neem ik aan) voldoende afgestudeerden die je eens kan benaderen. Wie weet geven ze je een andere kijk op je opleiding en een boost om ervoor te gaan!

Succes!