Ja, wanneer je neurotisch steeds de witte strepen van een zebrapad gaat vermijden of de voegen van stoeptegels, dan kun je er donder op zeggen dat je een ongeluk krijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, die *^&&^%$ blauwe envelop elk jaar.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ 1
ik geloof dat er op een mens een vloek kan rusten : die uitgesproken is door hogere intelligenties in de geestenwereld....of de goden.....

maar ha ja ik ben daarin wel alleen : heb nog nooit iemand ontmoet die mij begreep....

ja behalve in de kerk soms.... en bij surinamers : die geloven in winti

heel ongunstig wonen kan ook jaren lang ongeluk brengen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in Suriname heet het Winti, in Indonesie Goena Goena, en op een groot deel van de wereld Voodoo. Het komt op hetzelfde neer. Zolang je daar bang voor bent, en jezelf dus kwetsbaar opsteld, kan je leven behoorlijk zuur zijn. Juist moet je sterk zijn en weerstand bieden tegen dit soort dingen. En vooral niet bang zijn! Het heeft niets met goden te maken. Ook niet met "de geestenwereld", het is maar net hoe beinvloedbaar je eigen geest is. En je eigen geest, dat ben je zelf. Dus heb je alles zelf in de hand!
schoonmoeders is het enige wat ik tot nu toe ben tegengekomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dagelijks drugs gebruiken brengt ongeluk,zeker weten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voor mij persoonlijk wel.
hamer en spijkers ter hand nemen bijvoorbeeld.
Rieneke1
13 jaar geleden
Ja hoor, dronken achter het stuur gaan zitten brengt ongeluk.

Voodoo-poppen wellicht ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ voor de dronkenschap.
een paard met een langgerekte kruin op de borst .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zal proberen de bron te achterhalen,stond een leuk stuk er van
Een eventueel nieuw kabinet Balkenende V.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
super plus 1 is dat je echte avatar?????????????????
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Barcalonaman: Avatar is van 1960.
Je eigen inzicht of verstand, als je dat een ding mag noemen.
Als jij maar sterk genoeg gelooft dat iets jou ongeluk gaat brengen, dan gebeurt dat ook.(soms moet je er wel iets langer op wachten)
Tenminste, dan krijg je dat slechte cijfer omdat je niet je rosde shirt aanhad, of kom je te laat omdat je wel dat gele shirt aanhad, je kunt overal iets achter zoeken.
Of omdat je vorige week niks in de collectebus hebt gedaan.
anneliez
13 jaar geleden
Murphey's law. Oftewel een op eenvolgelingen van ongelukken waaraan geen eind lijkt te komen. Als je denkt van ik had net pech bijvoorbeeld je trapt met je nieuwe schoenen in paarden poep, vervolgens stoot je je hoofd en struikel je over je veter en valt op je hoofd. Als je dan denkt van alles zit tegen dan ga je opzoek naar dingen niet mee zitten en vergeet je alle goeie dingen. Aan elk nadeel zit ze voordeel, nou ja de meeste dan..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De definitie van ongeluk is:
1 een onverwachte en onaangename gebeurtenis;
2 een onaangename toestand;
3 zonder dat het de bedoeling was;= onopzettelijk

De definitie van geluk is:
Toestand van volkomen tevredenheid; fortuin; voorspoed, welvaart, tevredenheid

Alles wat je nodig hebt om geen ongeluk te hebben/niet on gelukkig te zijn is " gelukkig zijn"

Zolang je niet bewust gelukkig bent, bewust beseft hoeveel geluk je hebt, stuit je altijd op dingen waarvan je DENKT, en dus ervaart, dat ze je ongeluk brengen.

Zoals schoenen op tafel, gebroken spiegels, ladders,zwarte katten etc..

Dus.. je antwoord op de vraag;
"Zijn er zaken/dingen die ECHT ongeluk brengen?"

is; JA ... jouw denken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebrek hebben aan liefde, begrip en medemenselijkheid zal je zeker géén geluk brengen.

Immers wanneer je geen liefde en warmte aan je medemens kunt geven, kun je zelf ook niet gelukkig worden.

Ander zaken zoals onder een ladder lopen e.d. is wèl riskant omdat er iets op je hoofd zou kunnen vallen, maar dat brengt op zich geen ongeluk.

Groetjes,

Ton