Wie kan mij helpen bij het vinden van kerngetallen voor het aantal inwoners per type woning?

Voor een bouwfysisch project moeten wij de warmtebehoefte en elektrabehoefte berekenen voor 17 woningen. Hier van zijn 10 appartementen en 7 eensgezinswoningen. Ook is de totale oppervlakte per woning beken (let op dit is neit de gebruikersoppervlakte).

De behoefte hangt ten eerste af van vele factoren zoals : het oppervlakte, de isolatie etc en het aantal personen.

Nu ben ik heel erg op zoek naar een mogelijkheid om de aantal bewoners van een type woning te berekenen.... kerngetallen, of aantal oppervlakte dat één persoon nodig heeft... eigen alles wat kan bijdragen hierbij. (even niett de extreme meegenomen dat iemand in een kamer van 10m2 2 stapebedden propt)

Wel heb ik al in woningbesluiten gelezen dat het minimale 12m2 is per persoon, maar dit is niet in relatie verband.

WIE KAN MIJ HELPEN

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Antwoorden (1)

Bij het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties beschikt men vast over de gegevens die je nodig hebt.

Vroeger was er nog een apart ministerie van Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer, maar tegenwoordig valt de minister verantwoordelijk voor huisvesting, de minister voor Wonen en en Rijksdienst, onder het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. Dat is Stef Blok van de VVD.

Op deze website https://www.rijksoverheid.nl/contact/contactgids/ministerie-van-binnenlandse-zaken-en-koninkrijksrelaties-bzk vind je de contactgegevens van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties:

Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK)

Contactgegevens
Telefoonnummer: (070) 426 64 26
Internet:
https://www.rijksoverheid.nl/ministeries/ministerie-van-binnenlandse-zaken-en-koninkrijksrelaties
https://www.rijksoverheid.nl/contact/contactformulier

Bezoekadres
Turfmarkt 147
2511 DP Den Haag

Postadres
Postbus 20011
2500 EA Den Haag

Bewindslieden BZK
Minister: dr. R.H.A. (Ronald) Plasterk (PvdA)
Minister voor Wonen en Rijksdienst: drs. S.A. (Stef) Blok (VVD)

Publieksvoorlichting (Informatie Rijksoverheid, voorheen Postbus 51)
Telefoon: 1400 (lokaal tarief)
Vanuit het buitenland: +31 77 465 67 67
Openingstijden: maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 20.00 uur

Persvoorlichting BZK
Telefoon: (070) 426 88 88
Openingstijden: maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 17.30 uur
Telefoon: (070) 426 60 60 (buiten kantooruren)

Er is voor de rijksoverheid ook een algemeen contactformulier https://www.rijksoverheid.nl/contact/contactformulier waarop is vermeld dat je binnen 2 werkdagen een reactie ontvangt.
Antoni