Kan je een WIJ inkomensvoorziening krijgen als je al studiefinanciëring ontvangt?

Stel, een jongere tussen de 21 en 27 jaar oud studeert full-time en woont op zichzelf.
De jongere ontvangt studiefinanciëring, maar dit is zo weinig dat hier geen huur, gas, water, electra, gemeentebelastingen, (ziektekosten)verzekeringen, etc. van te betalen en dan ook nog wat geld over te houden voor eten.
Zou deze jongere aanspraak kunnen maken op de WIJ om een inkomensvoorziening aan te vragen?

En nee, dit gaat niet over mij, ik ben gewoon benieuwd hoe de vork in de steel zit.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Zo op eerste oog denk ik dit niet. Hier meer info hierover gevonden: http://home.szw.nl/index.cfm?fuseaction=app.document&link_id=151038#link11347300 Zelf heb ik ook een studerende zoon (19) en leeft ook met studiebeurs en vergelijke kosten van wonen enz. Studenten mogen echter best flinke zakcent bijverdienen, hetgeen zoon dus ook doet. Als ik hem erover hoor, en al werkt hij hooguit 10 uur per week, maar ook helft van alle vakanties, kan hij aardig rondkomen, eet goed, kan soms uitgaan, kan er ook zijn sport van betalen en spaart hiervan zelfs voor een aantal keren korte vakantie per jaar! En hij is beslist niet de enige, zijn vrienden studeren meestal ook, hebben studiebeurs, ook geen ouders die hun iets extra toestoppen (kunnen) en als ik dan rondkijk naar de groep jongeren die nu niet-studeren en/ of werkloos zijn, hebben "onze studenten" het echt niet zo zwaar hoor! ;) Wel 'spelen ze graag de 'arme student' ;) Maar gezien je vraag, tja ik ken natuurlijk niet alle persoonlijke gegevens en achtergronden van deze "jongeren"!

Kan je daar niet beter het uwv voor bellen? Geloof dat je dan wel werk zoekend moet zijn.