Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

er zit dus een jonge in mijn klas die mij altijd moet hebben met rot geintjes. wat kan ik het beste doen? terug vechten? hem terug pakken?

Pleasure help me want ik ben er echt klaar mee.

Toegevoegd na 55 seconden:
Please*

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nooit terug vechten, gewoon zoveel mogelijk uit de buurt blijven.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Vraag hem eens waarom hij het nodig vindt dit te doen, meestal voelen mensen die het nodig vinden anderen te kleineren zichzelf ondergeschikt. Ze doen dit om jou op hun niveau te krijgen omdat ze zelf niet op dit niveau kunnen komen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Lieve Lucas,

Ik krijg uit je vraag en beschrijving het gevoel dat je nog erg jong bent.
Wellicht zit je in de eerste klas, of groep 8?
Onthoud altijd goed dat iemand terug pakken met rotgeintjes nooit het antwoord is. Dan word je namelijk dezelfde persoon als de plaaggeest en dat wil je toch niet?
Misschien plaagt de jongen uit je klas je omdat hij zelf vroeger geplaagd is, of misschien is hij onzeker en hoopt hij populair te worden door stoer te doen en anderen te plagen. Het kan ook zijn dat hij jaloers is op iets wat jij hebt en hij niet heeft.
Er zijn echter ook mensen, die er gewoon echt genoegen aan beleven om anderen te plagen en die weinig geweten hebben.

Ik denk dat je eerst moet proberen om samen met de jongen te zijn en hem te vertellen, dat de rotgeintjes je echt pijn doen en of hij hier mee wil stoppen.
Lukt dat niet, ga dan naar je meester of docent. Vraag echter aan de meester of docent of deze een gesprek met jullie drieën zou willen aangaan. Als je namelijk de meester de jongen op zijn kop laat geven, vindt hij je een verrader en kan het plagen erger worden.

Wanneer ook dit niet lukt, laat de docent dan de ouders van de jongen inlichten, zodat deze met hem in gesprek kunnen.

Ik hoop dat ik je zo een beetje heb kunnen helpen, want je komt in je vraag verdrietig en radeloos over. Onthoud dat het geplaag van de jongen niets over jou als persoon zegt. Je mag er wezen als mens en bent niets minder waard dan een ander. Niemand verdient het om geplaagd te worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+ Een zeer pedagogisch verantwoord antwoord. ;-) Maar je mag soms ook best een 'probleempje' als jongens onder elkaar oplossen. Als ik de vraag zo lees, heeft die jongen dat vaker gedaan en wéét hij al dat je zijn geintjes niet leuk vindt? In dat geval kan een fikse lel teruggeven de meeste duidelijkheid geven. Daarmee geef je óók aan dat de ander een duidelijke grens heeft overschreden. En nee, dit heeft dan niets met pesten te maken of 'de ander terugpakken met een rotgeintje'. Die ander weet dan dat er met jou ook niet te spotten valt, als je dat werkelijk doet. Reken maar dat die jongen zoiets onthoudt voor een volgende keer...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+Plus, hier kan Lucas vast wel iets mee.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een fikse lel teruggeven? en dan beschuldigd worden van (eenvoudige mishandeling) dan ben je echt verder van huis.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing