Hoe weet je of een collega zwanger is?

Een collega krijgt een steeds dikkere buik, maar ik weet niet of ze zwanger is. Kun je dat gewoon aan haar vragen of is dat ongepast?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Niet doen! Voor een zwangere vrouw kan het heel leuk zijn als haar buik opvalt, maar voor een vrouw die niet zwanger is, is de vraag 'ben je zwanger?' zo'n beetje de meest pijnlijke en beledigende die je je voor kunt stellen. Je zegt dan in feite: wat ben jij dik, ik kan me niet eens voorstellen hoe je dat er allemaal zelf aan zou vreten.

Als ze speciale dingen gaat dragen om haar buik te benadrukken (ik denk dan vooral aan een buikband), dan kun je het er veilig over hebben. Zo niet, dan is het voor iedereen beter als je je mond houdt tot je het écht zeker weet.

Dat je nieuwsgierigheid een paar maanden later wordt bevredigd, is een stuk minder erg dan de gevolgen van het vragen als het niet zo is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Ik zou het niet doen, mogelijk is ze om andere redenen zwaarder geworden en dan komt dat lullig over.
Ik zou rustig afwachten: als ze zwanger is dan vertelt ze het vanzelf wel een keer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oei, zeg dat wel. Ik heb ooit iemand gevraagd hoe lang ze nog moest, bleek ze al een dikke maand daarvoor bevallen te zijn....
dat zou ik niet vragen hoor, stel dat het niet zo is, dan kan jouw vraag hard aankomen!
14 jaar geleden
Als ze klaar is om het te vertellen, dan hoor je het. Ernaar vragen is alleen gepast als je goede vrienden bent en guess what.. dan zou ze het gewoon vertellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een dikke buik hebt door overgewicht en iemand vraagt of je zwanger bent: echt niet leuk om te horen!
Maar als je zwanger bent, vind je het waarschijnlijk juist leuk als mensen ernaar vragen en wil je honderduit vertellen. Tenminste, na een bepaalde periode (omdat je in het begin nog een grote kans hebt dat de baby niet de hele zwangerschap zal overleven).
Als iemand er echt zwanger uitziet, en voor de rest van haar lichaam niet veel aangekomen is, kan je het risico wel nemen denk ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zou het met een vertrouwde collega kunnen opnemen,weet hij/zij misschien meer? Het aan betreffende persoon vragen is het meest eerlijk,maar ook kwetsend als ze inderdaad gewoon wat aangekomen is.. Je kan ook kijken of ze ineens gezonder eet/drinkt. Zou ook een aanwijzing kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hoort het vanzelf wel denk ik. Als ze het nodig vindt o0m het openbaar zal ze dat vast wel doen. Het zelf vragen zou ik niet doen, dat kan pijnlijke situaties opleveren. Als je het goed kan vinden met je collega kan je een opmerking maken als je het over kinderen hebt. ZIets van; "zouden jullie kinderen willen". Maar dat hangt van de collega af.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer je nieuwsgierigheid te onderdrukken; je hoort het vanzelf wel als ze zwanger is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zou zomaar een vleesboom, of nog erger, een tumor kunnen zijn.
Dus ik zou toch maar wachten tot ze het zelf vertelt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oow pas er mee op ,ik heb dat ook eens gevraagd aan iemand ,ik was zo enthousiast : "wat leuk dat je zwanger bent." "Wanneer ben je uitgerekend" pfffffff ze zei nee hoor ik ben niet zwanger. Ze bleek ernstig ziek te zijn. Want ze droeg vocht bij zich in de buikholte. Ik heb er zo erg mee gezeten, dat ik pas na ongeveer een maand haar bezocht heb in het ziekenhuis met een bos bloemen. En mijn gemeende excuses heb aan kunnen bieden. Dat viel niet mee, ik was zo zenuwachtig.
Een naar einde want ze is wel overleden. Een naar voorbeeld realiseer ik me nu terwijl ik dit typ. Het hoeft ook niet zo te zijn bij jou collega. Maar wacht rustig af tot dat ze het zelf verteld. Dan kan je altijd nog blij... met en voor haar zijn. Voor het zelfde geldt is ze aangekomen qua gewicht. Dat kan ook nog. Dus even afwachten hoor.
Slik :-( ik heb er niet meer zo vaak aangedacht, maar door deze vraag moet ik toch weer even slikken. Het is alweer 25 jaar geleden dat mij dit overkomen is. Toch weer even een gevoel erbij.