Mag mijn ex toegang tot mijn zoon ontzeggen als ik met haar blaastest 0.045 en 0.055 als resultaat had?

Van mijn ex mag ik pas bij mijn zoontje als ik 0.000 blaas.

Weet jij het antwoord?

/2500

Uw ex kan u niets ontzeggen. U hebt recht om u zoon te zien / bezoeken. Enkel een rechter kan u verbieden om uw kind te zien of bepaalde eisen te stellen aan een bezoekregeling. Neem voor verdere juridische steun contact op met uw advocaat.

Wanneer de ouder bij wie het kind woont, de omgangsregeling zonder redenen niet nakomt (dus nooit het kind brengt of altijd weigert om het af te geven), kan de andere ouder actie ondernemen door naar de rechter te stappen. Als u op korte termijn een besluit van de rechter nodig hebt, zult u een kortgedingprocedure moeten opstarten. Dat is een versnelde procedure waarin de rechter een voorlopige uitspraak doet. U vermeldt echter wel redenen waarom de moeder de omgangsregeling weigert. Namelijk de moeder vindt het niet veilig dat u uw kind bezoekt, namelijk drank. Op grond van de uitslag van de alcoholtester (zeer betrouwbare testers bij de ANWB te koop) vindt de moeder dat u op dat moment niet geschikt bent of niet in staat bent als de vader goed met het kind om te gaan. Als u vindt dat u, ondanks het niet laten staan van de alcohol, toch in staat bent als een goede vader te fungeren, dient u zich te richten tot de rechter. Uw ex-vrouw kan aanvoeren dat u zich structureel niet aan een afspraak houdt van 0% alcohol. Een niet onredelijk eis van een moeder die drankgebruik een slecht voorbeeld voor een kind vindt.

Los van het feit dat de ex/moeder juridisch geen poot heeft om op te staan, is de eis van 0, 000 blazen ook technisch onzinnig. het is niet voor niets dat de politie deze eis niet hanteert. Niemand blaast namelijk 0,000. Daar zijn diverse redenen voor, zoals het feit dat fruit (zeker als het erg rijp is) ook spoortjes alcohol bevat.