Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (7)

Hij moet iedereen aanspreken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kort en pakkend en daarnaast moet het lekker in de mond liggen zodat iedereen het kan zeggen. Het moet voor iedereen dezelfde boodschap hebben.

'En dan is er koffie, Douwe Egberts koffie, lekkere koffie'.

Typisch zo'n slogan die iedereen aanspreekt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kort, meestal rijmend. Slogan kort? Je vangt niet bot. (stom he?)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
moet je aan het denken zetten, en in je hoofd blijven zitten, wel irritant, maar dan onthouden mensen het wel. en dat is wat je wilt!

succes met bedenken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een paar vuistregels:
Hij moet kort zijn, uit 1 zin bestaan. Die zin mag dan weer uit maximaal 3 delen bestaan. Die 3 delen gelden alleen bij 3 woorden (vb. "goed, beter, Haarlem.").
hij moet een verrassingseffect hebben zodat hij de aandacht trekt en hij moet goed verband houden met het onderwerp. Hij kan bijvoorbeeld een belofte inhouden, een vergelijking of een intentie.
Rijm helpt het onthouden, maar als je een leuke zonder rijm hebt en een suffe met rijm, zou ik voor de leuke kiezen.
Verder is het een kwestie van creativiteit, niet iedere slogan die aan deze vuistregels voldoet, is pakkend en er zijn pakkende slogans die niet aan deze vuistregels voldoen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een goede slagen moet ook positief zijn! Negatieve slogans zal men goed onthouden, maar veel verkopen zal je dan niet meer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kort krachtig en liefst een 2de laag:

o2 mobile... wij houden het luchtig
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding