Waar dient het rode draadje in een invalide toilet voor?

En wat gebeurd er als je er per ongeluk aan trekt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
11.7K

Het beste antwoord

Dan gaat er een signaal af en of een lampje aan zodat eventuele verpleegkundige, verzorgers, begeleiders, kennisen etc hulp kunnen bieden.
Als je er per ongeluk aan trekt heb je kans dat er ienmand naar binnen komt terwijl je in je blote hol zit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is het alarm, voor als iemand bijvoorbeeld met het proberen in of uit de stoel te komen op de grond valt. Dat draadje moet door het hele toilet lopen, zodat het vanuit alle hoeken gelijk is.

Als je er aan trekt komt er - als het goed is en het liefst snel - iemand die je weer in je stoel kan helpen.

Toegevoegd na 31 seconden:
Gelijk is ?? Waar zit ik met mijn hoofd ? Ik bedoel natuurlijk bereikbaar is.

Toegevoegd na 1 minuut:
Oh, en als je er per ongeluk aan trekt, komt er ook iemand kijken wat er aan de hand is.Daar is het tenslotte een alarm voor. Dus als je de verleiding niet kan weerstaan, zorg dan wel dat je je broek niet op je knieen hebt ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk een alarmsysteem, zodat als het goed is, er iemand komt om hulp te bieden, als je eraan trekt,
anneliez
14 jaar geleden
Dat is een alarm.
Als de invaliden in kwestie bijvoorbeeld met rolstoel en al omvalt, kan hij richting draadje kruipen. Als hieraan getrokken wordt gaat er ergens een alarm af en komt er (als het goed is) snel hulp.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb dat ooit een keer per ongeluk (in een vakantiehuis voor gehandicapten) gedaan en binnen de kortste keren stond er een verpleger bij het toilet om te kijken wat er aan de hand was. Het is dus een alarmsysteem.
Overigens bood ik natuurlijk gelijk mijn excuses aan en kon de verpleger weer zijn weg vervolgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Trek er maar eeens aan, dan heb je 100% waardevolle
antwoord op je vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zal degene die op moet komen draven voor niets, je niet in dank afnemen.
Googel eens naar het woordje Miva toilet.

Als je dat gedaan heb lees je dat het een toilet voor minder valide personen is. Als wat iedereen zegt klopt als je aan het touwtje trekt. Komt er hulp, dit is intresant maar het stukje techniek dat er Chter zit is mischien wel veel leuker. Het is een door meld systeem dat op een veilege spanning werk via een transformator. Dat een sygnaal afgeeft aan een meld punt. Dit is afhankelijk van de locatie. Als het een zorgcentrum betreft zal dit direct doorgegeven worden aan de hulp diensten. Deze hebben een sleutel van de deur om zo hulp te kunnen bieden. Soms heb je ze ook bij de wat grotere supermarkten. AHXL's. Dat waren een aantal toepSsingnen.
Nu de installatie een rood draadje 40cm van de vloer verbonden met een trekschakelaar. Als bijna in ieder badkamer te vinden is.
Signaal lamp buiten miva toilet en twee soorten signalerening bij een "zuster op roep" akoestische en optische. Geluid en beeld.
Zoek anders in Google op www.Busch-
jaeger.de das een producent/leveransier van dit soort midelen. ABB kun je ook op zoeken.